Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 10 maj 2009

Tvättstuge-hat, smoothies och kattmat-strul

Då är vi klara med tvätten för den här gången. Det finns något slags jättestort hat mellan mej och tvättstugor… Jag vet inte, men att anpassa sej på det där viset… Men FÅR INTE tvätta längre än till kl 15… Ska jag tvätta så vill jag tvätta tills det är klart! Och sen, det absolut värsta… Torkrummet. En gaskammare med en jättestor fläkt. Alltså, det är knappt att ett par strumpor torkar på de två timmar som de får hänga. Känns ju galet meningslöst att först hänga upp allt i "tork"rummet, och sen, när tvättiden är slut, så får man plocka ner allt och hänga upp i lägenheten… Näe, bevare mej, tack snälla mormor (och givetvis morfar ) att vi har en tvättmaskin i lägenheten också! Sen kan man ju göra som Fredrik, och torktumla allt som kommer i sin väg, haha Bara hoppas att man har väldigt flexibel kropp sen…

Sen har vi varit och handlat. Kattmaten var slut. Sen kom jag på att jag ska försöka lura upp min aptit med smoothies. Fick en jättebra bok i födelsedagspresent med en massa såna! Så jag skrev upp bananer, kiwi, lime, naturell youhurt, frysta bär och en massa andra nyttigheter på inköpslistan. Och så köpte vi även en ny patron till Soda streem. Skitduktiga och nyttiga var vi! Men gissa vad som fattades när vi kom hem… Jo, kattmaten!! Som tur var så hade jag lite påsar i skafferiet från de andra katterna som inte hade passerat utgångsdatumet, så vi klarar oss några dagar till i alla fall. Men tänk, vart är skallen emellanåt???

Sen ska jag passa på att skriva, en katt EVENTUELLT av rasen Ragdoll har setts till i Råssnäs-området. Blåtabby-maskad. Ifall någon skulle sakna sin nallebjörn…

Nu ska jag gå och se om jag kan göra en smoothie :-) Jädra töntigt namn egentligen, haha :-) Avslutar med att visa vår kära lilla Hedwig innan hon fick äggledarna knipsade :-)



En liten uppdatering:



Måste ju visa upp mitt livs första smoothie :-) Gjord på yoghurt, juice, banan och jordgubbar. och den smakade… …ungefär allt det :-) Det var gott men man bör nog hålla sej till en smak. Banan ELLER jordgubbe. Men men, jag är helnöjd, det funkade absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar