Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 22 maj 2009

Sömnlös, arbetslös, praktikplats och doftljus-beroende

I natt hade jag sömnproblem igen. Tror klockan var närmare 7 om inte ännu mer när jag tillslut somnade. Vette fan, jag är trött så ögonen svider, men kan absolut inte slappna av. Ligger och snurrar och vrider och vänder. Och tänker givetvis. Har ju medicin som får mej att gå ner i varv, men man kommer ju i regel på för sent att man behöver dom, och pilla i sej en sån vid 3-4, man är ju helt borta hela dagen då… Men men, lite sömn fick jag i alla fall. Halv tio ringde Sabina och hjälpte mej att fylla i en blankett till försäkringskassan. Sen ringde Annika och vi pratade om Hedwigs bad. Det kör ihop sej lite med bal och sånt så vi ska försöka svabba av henne själva imorrn. Jag tror att det kan gå bra, bara det är JAG som bestämmer

Sen gick jag till arbetsförmedlingen, ganska så skitnervös. Men det slutade ju med att jag fick kila ner till Per-Åke och prata med honom. Vi kom fram till att han ska fortsätta vara min handläggare, så himla bra!! Han kunde erbjuda praktikplats på Återvinningen. Jag hoppade väl inte högt av glädje direkt… Inte riktigt min grej med så stora ställen, sen, säga vad man vill, det känns mest som en….jaa vad fan, en betsmoj är det bästa ordet jag kommer på! Maila mej om ni vill ha tydligare förklaring… Jag vill inte vara bland kärringar med förslitningsskador och folk som är lite fel i huvudet. Känns som man ständigt blir påmind om sina egna problem då. Efter mötet så gick jag hem med raska steg, jag får väl fixa en plats själv då! Första anhalten blev "Två små hus", en glassrestaurang i Hamnen. Och fan, hon var intresserad av att träffa mej!! Så jag skulle återkomma på måndag. Men pessimist/realist som jag är så törs jag inte ta ut något… Varför inte bestämma en tid direkt?? Hon ville "fundera"… Sen nästa grej, om jag väl får komma dit, vad tar man på sej?? Behöver ju inte riktigt komma som en fet koloss i skate-kläder… Det där tål absolut att tänkas på… Men men, får väl se det positivt att jag inte fick ett nej direkt i alla fall. Vore nåt, gå runt och servera glass, torka lite bord, studsa runt i ett litet sött förkläde och vara trevlig Återvinningen….

Ikväll är vi bjudna till mor och far, det blir trevligt! Äta gott och flamsa lite, haha. Ska lura in mor lite på det här med doftljus så jag har plockat ihop ett paket med lite olika dofter. Själv har jag utvecklat ett beroende. Det brinner fasen jämt här, ibland luktar det gott, ibland inte, hihi Just nu kör jag Hallon/Timjan och det är fasen en av mina favoriter. Kommer osökt att tänka på Ronny och Ragge… "Med PARTYLITE i huset är man riktigt säköööör, man kan släppa av en fjärrrrt som inte någon märkööööör….". Fan vad moget…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar