Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 17 maj 2009

Maaat, fräs-Hedwig blir moster och äventyr i Närke-trakterna med inslag av älg, mjukglass och sandstrand

Nu får man lida för att man är uppe tidigt på mornarna. Sitter i soffan och är helt slut!! Väntar bara på att Fredrik ska laga mat (sån är jag…) och sen blir det dusch och säng. Ska ju till öron-näsa-hals imorrn 9.15 eller nåt sånt. Blir lite äventyr i Linköping imorrn. Dels det då och jag gissar att farbror doktor gärna vill gå igenom både öron, näsa och hals och gör det med nåt näsoskop eller nåt  Senast kollade de ju med en slang genom näsan ner i halsen, men då var jag lite snuvig så han såg mest snor  Men nu ska jag tillbaka igen, hoppas de hittar nåt mer intressant då! Och sen så tänkte jag ta en liten tur till Ikea, blev lite fascinerad av dessa bambupinnar, hur de växer, så jag tänkte köpa en större vas och ha kanske 4-5 pinnar i. Hoppas jag slipper köpa en panda som kan klättra i dem om några år… Om jag hinner så ska jag även till veterinär-Erik och be att få ett intyg om att jag varit där. Annars får jag fråga snällt om han kan skicka det på posten. Sen har jag massage-behandlingar kl 13, så jag har inte hela dagen på mej i Linköping

Idag blev det en liten utflykts-dag igen. Det började med ett besök hos Annika och Jerker. Hedwig skulle badas. Okej att det var väldigt mycket dofter och så efter katter och kattungar och fasen och hans moster, men jag vet inte riktigt vad som hänt. Hon fräser åt det mesta. Vi pratade om att dels kanske hon är lite löpig, en sterilisering tar ju inte alltid bort allt, och sen kanske hon har ont i sitt operationssår. Hon är "jobbig" i alla fall, blir inte roligt att ställa upp henne på ett domarbord… Fast hon gör ju ingenting, hon bara låter, men ändå. Badet gick i alla fall bra. Annika har verkligen gjort det där förut Hedwig gapade och skrek, men emellanåt så var det varma vattnet faktiskt även rätt skönt Så nu är hon ren och fin, vår lilla fräs-maja…! Här hemma håller hon ju inte på sådär alls! Mina andra katter hos mor och far bryr hon sej knappt om. Elliot fräser hon åt ibland när han kommer för nära med för hög fart. Hon måste ju skärpa sej nu när hon ska bli storasyster…! Sådär, då var det sagt… Vi kommer att få hem en liten sphynx-pojke strax efter midsommar. Hedwig behöver verkligen sällskap, hon tycker att jag och Fredrik är så super-mega-tråkiga!! Men hon vet precis hur hon ska få fart på oss… Klättra i blommorna, riva ut blomjorden och sen blänga på oss, ha ner tavlorna, riva i mitt sticke-garn, käka upp mitt broderi-garn… Så vi hoppas att hon ska kunna köra lite med lillebror nu! Eller lillebror blir det inte riktigt. Hedwigs mamma är mormor till denna kull, så Hedwig blir alltså moster till lilleman. Men det kommer ju bli lill-plutten ändå! Idag heter han Cedric och är en liten gummi-naken kluns med underbar sphynx-mage, han ser ut som han ätit en halv häst eller nåt! Han är svarttabby med obestämd mängd vitt. På svenska så är han rosa med svarta fläckar på ryggen och lite randig på benen Han ser ut som en liten fotboll! Och så ser han allmänt vilsen ut, är inte den som far runt mest, ligger gärna på rygg med sin mage i vädret och biter syskonen i benen Jag missade att ta med kameran idag så så länge tjuvar jag en bild av Annika…. Så att så är det med det, snart äger jag tre ragdoll och två sphynx. Det ska bli kul, hoppas bara vår lilla bitch här är snäll mot honom!

Efter besöket och badet så blev det mer övningskörning. Jag har ju massage-kunder ut mot Karlsby och den vägen är ganska intressant så Fredrik fick köra där. Och helt plötsligt var vi i Godegård… Mariedam tog vi av bara farten. Blev ett stopp på vägen för att fotografera en älg som stod och käkade på en buske. Sånt ser inte vi stadsbor varje dag! Vi kom till Askersund och stannade till där för en grillkorv/mjukglass och en liten tur i hamnen där, är ju så fint!! Sen ville jag kolla Hargebaden, om det kan vara nåt alternativ när det blir bad-dags i sommar. Och det kan det absolut!! Vacker sandstrand… Det är bra med lite alternativ, numera är det nu lite strandad val-varning på mej så det känns väl sådär att lägga sej i Varamon där man känner i princip alla… Så det kan absolut bli en tur till Hargebaden! Sen åkte vi hem. Så det blev en rejäl sväng idag! Fredrik är faktiskt jätteduktig, har suttit bredvid såna som har körkort och varit betydligt mer skitnödig, inga namn nämnda… Men han var tvungen att nästan köra in i den dyraste bilen vi såg på hela turen… Näe vars, han är stabil, min älskling!

Nu är det som sagt bara mat och sova som återstår…



Vårt näpna nakna tillskott; Cedrik. Jag tycker Cedrik är bra namn, passar med Fredrik… Näe nåt annat blir det säkert, finns det förslag??

Hälges fru  




Hamnen i Askersund. Här kan man absolut spendera ett par timmar en söndageftermiddag!


Fredrik vid Hargebaden. Blir säkert några turer hit i sommar, man kanske även vågar sej i vattnet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar