Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 7 maj 2009

Utvilad??, VG på provet och sysslolös

Nu har jag sovit så det räcker ett tag framöver i alla fall. Somnade efter maten igår vid 20, vaknade mitt i "Efterlyst". Bytte från soffan till sängen och sov vidare, vaknade av att katten trampade runt på mej kl 9. Men vette fan om jag känner mej utvilad för det… Jag får såna där sov-matathon-ryck kanske en gång i månaden, och då tycker jag ändå inte att jag sover illa annars. Men det är väl kanske kroppens sätt att visa att det är för mycket i skallen. Hur man nu kan få för mycket av att inte göra nånting… Men det är väl det som blir för mycket.

Näst efter Fredrik så är ni, resten av Sverige , de som får veta att igår fick jag resultatet på hundmassage-provet. Och snälla, inga "Vad var det jag sa??" eller annat sånt nu, inte fan kunde jag veta innan att provet skulle vara så lätt! Men Väl Godkänd fick jag i alla fall. 39 poäng av 49 möjliga. Så det var det. Och näe, ni fattar rätt, jag kan inte påstå att jag är överlycklig för det. Är NÄSTAN att det varit skönt att få åka upp och skriva igen, och kunna diskutera med dom hur man ska göra. Nu får jag försöka knåpa ihop ett bra mail till kursledaren och förklara min situation. Should I stay or should I go typ… Och jag tänkte nästan skriva att det är skönt att man har någon form av studieteknik i alla fall, men det stämmer inte riktigt heller. Frågorna var löjligt lätta, en del mindes jag t.o.m från gymnasiet. De där 10 poängen som jag missade låg på frågor där man var tvungen att tänka själv. Säger väl en del det också. Men men, jag klarade provet i alla fall, nog om det.

Idag har jag inte en aning om vad jag ska hitta på. Håller på att krypa ur skinnet här. det enda som finns att göra är ju typ att storstäda. Och de som känner mej vet hur mycket jag överväger det alternativet… Jag får ångest av att städa, jag får verkligen riktig ångest!! Jag blir på så jädra dåligt humör, skriker, spottar och fräser, måste t.o.m ta en ångestdämpande cigarett emellanåt. Och skulle jag sätta igång så skulle jag upptäcka allt som Fredrik spritt omkring sej, och då skulle vi bara bli osams om att jag får plocka skit efter honom osv. Så det skulle faktiskt inte bli bra på nåt sätt… Det är nu man skulle haft lite mer ekonomi och tränat som ett djur eller nåt, har ju all tid i världen till det. Men vet inte vad som händer i kropp och knopp nu, jag är rastlös men har samtidigt ingen lust att göra nånting.. Eller rättare sagt, jag vill göra nåt meningsfullt. AF hade väl nåt skit ute på Lärcentret där man fick sitta och göra "minneskorgar" som de delade ut på äldreboendena sen. Måla, klistra på paljetter och snäckor. I helvete…!! Och FK hade nåt hus där man fick måla, snickra, sy gardiner, pöta i trädgården… Fy fan vad bra jag hade det när jag bara kunde kila ner till Wallride och få vara hobby-butiksanställd!! Träffa folk (som INTE är psykist labila, inte alla i alla fall…), sälja, ta emot leveranser, lägga ordrar. Minneskorgar och trägårdsarbete… My ass…!!

Denna dag började verkligen inte bra alls… Ska i alla fall hälsa på Anna och hennes små kattungar ikväll! Eller våra kattungar, min Rasmus är pappa till dom. Ett forcerat kompostgaller och sen var det kört… Men söta är dom i alla fall!

3 kommentarer:

  1. hejsan. o tack för att du hoppade in till mig..
    Grattis till provet.. Har inte råd just nu med nåt extra. Är ju sjukskriven på heltid o alla penga räcker inte långt. Men annars skulle du fått massera Buster hur mycke du vill.. *ler* jag masserar han så mycket jag kan själv annars..
    kram kram Amie

    SvaraRadera
  2. hellosan!
    ville bara gratta dig till provet..hoppas att allt är bra med dig
    kramar Eva(vadstena:)

    SvaraRadera
  3. Grattis till VG. Massa kramar från Mindy och Maximus

    SvaraRadera