Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 12 maj 2009

ZZZzzzz, arbetsförmedlingen och ljus-snack

Mitt fortsatta sömnbehov ökar. Tänkte se "Cityakuten" igår, men i halvtid gick jag och la mej. Somnade som en stock vid halv tio. Och vaknade strax efter 9 nu av att Fredrik var hurtig och låg och läste tidningen. Även han mådde nog bra av att somna lite skapligt på kvällen. Sen har jag inte gjort så mycket. Morgonens smoothie bestod av banan, jordgubbar, yoghurt och ett ägg. Fy fan vilket energiknippe jag ska bli!! :-) På tal om mat så testade min kock-sambo nåt nytt igår; köttfärsfyllda paprikahalvor. Och det var jättegott!! Vet att vi gjorde det där på hemkunskapen i skolan nån gång, men har inget minne av hur det smakade. Men detta lyckades han med! Vilken tur att jag hittade nån som är lite hemma i köket, själv vet jag knappt vart kökshandduken är, haha :-)

Idag blir också en lugn dag. Ska till Per-Åke och se hur min framtid blir. Känns inte som nån bra tid att gå ut och söka praktik, de flesta har väl fullt upp med sommarjobbare osv… :-/ Men men, jag litar på Per-Åke :-) Ska ringa Annika också, hälsa på deras små nakna bebisar och sen skulle hon hjälpa oss att bada Hedwig. Det kan nog bli ett äventyr.. Men det krävs inför utställningen som är snart. Och sen hälsa på Annas små dunbollar också. mycket kattungar nu :-)

Hoppas jag får mina ljus från Tradera idag också. Ananas och kokossorbet-doften är jag nyfiken på :-) Sen har jag ÄNTLIGEN fått min ljushållare som jag vann 1 mars… Efter turer med polisanmälan osv så fick jag den äntligen! Riktigt mysko fall detta, jag fick inget paket, jag mailade, jag smsade, jag ringde, men ingenting. Tillslut gav Tradera mej rådet att polisanmäla. Ett par dagar efter det så fick jag ett mail från säljaren, hon hade missat att kolla sin mail, hon hade trott att paketet var framme osv osv, men hon skulle givetvis ställa allt till rätta! Sen gick det ett par veckor igen, jag mailade och frågade hur det gick med paketet, givetvis utan svar. Men så en dag så fick jag mail om att jag hade ett DHL-paket att hämta ut. Så himla skönt, nu slipper man ha något mer med den människan att göra!! Undra om farbror blå hade ett finger med i spelet där, så hon blev lite nödig… :-) Nu väntar jag bara på ljus som jag beställde på ett party som jag var på i januari… Jag har erbjudit mej att hämta ljusen, men då var dom inte hemma, hon skulle skicka dom, jag har lämnat min adress två gånger, och nu hade hon glömt bort vad jag beställt… Och när jag talade om det så stämde inte det… Håller man inte koll på vad man beställer hem?? "Nämen ett par ljus, dom luktar gott, dom tar jag, och en ljusstake, den kan mormor få i födelsedagspresent!"?? Näe blir så trött ibland… Fortsättning följer…

Som ni kanske sett så har jag gjort om alla bildgallerier. Jag tycker det blev bättre när man kan bläddra mellan bilderna, man slipper öppna och titta på en bild i taget. Sen kan man starta bildspel också, så behöver man inte ens klicka mellan bilderna själv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar