Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 5 april 2011

Ont, ont, ont och en "var-aktig" förmiddag...

Kämpig kväll, kämpig natt, småskabbig morgon.
Mina kära "mjölkbehållare" får visst aldrig vara ifred..!! Knölarna under armen i julas som lyckligtvis försvann, men nu har jag haft ont under den ena ett tag. Och på senaste har det börjat klia och svida ordentligt. Och precis mitt i operationsärret så efter Olivers äventyr på Valla så har jag börjat undra om det inte är nåt stygn som legat kvar och irriterat på mig också. Men kan det komma efter fem år..?? Hur som helst så blev det ganska ordentligt jobbigt igår natt, fick svårt att ligga som jag ville, kunde inte röra högerarmen som jag ville och så. Just då gick föredrog jag att stanna under täcket, hade precis sett ett par avsnitt av "Ghost Hunters" på tv4+... Men igår morse tog jag upp jakten på vad det var som gjorde så förbaskat ont. Och det såg ut så här:

Ser inte så värst mycket ut för världen egentligen men satans helvete vad ont det gjorde!! Fick ju ha sport-top igår, nåt med byglar var bara att glömma!

Började fundera på om man skulle ringa vårdcentralen eller sjukvårdsupplysningen eller nåt, men samtidigt vill man väl ändå avvakta lite, småretligt om det skulle visa sig vara en jättefinne eller nåt sånt... Fast så förbaskat ont brukar inte såna göra, det här kändes ju som jag hade ett öppet svidande brännande sår! Och värre blev det på kvällen, kunde inte ligga bra på nåt sätt. Och så var Hedwig vänlig och inte bara en, utan TVÅ gånger dra ett racervarv över mig och det är tur att vi inte har grannar så nära... Det var fasen så jag såg stjärnor, FAN vad ont det gjorde, inte långt ifrån att tårarna rann...!! Fredrik hämtade panodil och då försvann i alla fall "vilo-värken". Så blev jag trött så ögonen klippte, men jag vågade inte somna ifall nån katt skulle få för sig att använda min bröstkorg som genomfart igen... Lurade till flera gånger men vaknade så fort en katt rörde sig i närheten. Men jag kom på att jag kunde lägga mig på sidan och lägga en kudde under högerarmen, då kunde jag tillslut slappna av så pass att jag somnade.

Vaknade idag och då var allt brännande och värkande tillbaka. Samt sån läskig sjuk-känsla. Huttrig, tung i skallen, trälig i halsen och i bihålorna, febrig :( Nu hade det dessutom blivit som en sårskorpa ovanpå bölden där och då började Sandra tänka i banor som svinkoppor. Inte nog med att man anses vara så mupp att man platsar som arbetstränande på Samhall (vassego, den bjuder jag på... ;) ), varför inte få en barnsjukdom också...?? Låg och tjurade och funderade på vad jag skulle säga till dem på vårdcentralen, och samtidigt fingrade jag lite på den här mysiga bölden (som man absolut INTE ska göra om det är svinkoppor, men vad fan...). *SPLASH* sa det plötsligt, och fasen nästan så det hördes på riktigt och sen blev det kladdigt så man nästan kunde tro att det var trevlig fredagkväll... Tror jag aldrig kommit upp ur sängen så snabbt, och in på toaletten. Och för att inte bli alltför detaljerad så kan jag säga att....det "rann" var. Punkt. Så fort jag trodde det var klart så kom nästa skur (och fortfarande är det inte trevlig fredagkväll jag pratar om...). Tillslut, efter mycket om och men, en halv rulle dasspapper och lite svartnande för ögonen hade det värsta gett med sig. Jäkligt intressant ställe att sätta dit ett plåster på... Fick för mig att dricka lite mjölk, men jag kom på att jag nog helst hoppade över det.
Nu får vi väl se, vette fasen vad det där var. Mer än en smärtsam varfylld böld. Ont gör det fortfarande men inte alls som förut. Förhoppningsvis är det på väg åt rätt håll och jag slipper sjukhus och sånt läskigt. Sen är frågan om man verkligen ska vara med på bassängträningen imorrn...

Jaa det var väl trevlig läsning såhär på tisdagförmiddagen, som plötsligt blivit tisdageftermiddag...! Jag kan säga att jag vaknade rejält i alla fall.
Framåt kvällen ska jag till Marie och hämta kattmat, det är ungefär vad det blir här idag. Ska försöka se till att inte bli förkyld också!

1 kommentar:

  1. Tror det var en "fistel" eller ett stygn som kapslat in sig.

    SvaraRadera