Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 29 april 2011

"Return to Ravenhearst" och läst bok på taket

Då har fröken Aspergers syndrom gjort det igen... Kom på att jag hade ett spel som jag inte tafsat på på länge liggandes på externa hårddisken, så vid 15.30 i eftermiddags drog jag igång det och jag blev klar.....precis nyss. Klockan är nu 01.36 prick. Jag säger som de flesta missbrukare att jag är ju egentligen ingen spelare, men....jag fastnade. Och vad gäller just detta spel så är det ursäktat för det är så jädra mycket att hålla reda på!! Slutar man mitt i så är det lögn att hitta tillbaka igen! Vart hittade man vad, vart fanns skåpet som man 2 timmar senare hittade en nyckel till osv osv. Kan ju tala om att det heter "Return to Ravenhearst", om nån mer skulle få tråkigt nån gång :) Näe men det är riktigt kul faktiskt, man ska lösa ett fall, så att säga och på vägen får man en massa uppgifter och tankenötter, de små grå får verkligen arbeta! Och det är i det närmaste blod, svett och tårar, på riktigt :) Emellanåt är man farligt nära off-knappen...
Nu ska jag glömma bort spelet och plocka fram det om ett halvår igen :)

Det blev ingen träning idag. Otippat.... :) Däremot satt jag på taket en stund med en cola zero och "Patient 67" ("Shutter island"). Boken tog slut så den var nog rätt bra! Och jag tror inte jag brände mig nåt vidare värst faktiskt. Vad jag gjorde när jag kom in finns då att läsa här ovan...

Sen har jag blivit något av "surfplatte-änka". Fredrik har införskaffat en ny leksak. Och jaa, i ärlighetens namn tycker jag han ser skitlöjlig ut när han sitter och pillar med något som ser ut som en riktig mupp-iphone (alltså modell iphone MYCKET stor), men om han är glad så är jag glad :) Men jag kan inte låta bli att dra paralleller till de riktigt tidiga mobiltelefonerna, som "de coola" rikemansungarna och rikemanswannabe-ungarna i mellanstadiet hade (vad man nu skulle med mobiltelefon till då), de riktiga tegelstenarna som visades upp för omvärlden. Man tänkte ju inte riktigt så då, men såhär i efterhand var ju telefonerna grymt oproportionella jämfört med.....världen i övrigt. Ungefär så ser det ut när Fredrik sitter och pillar på sin platta :) Undra om han har koll på vem som vann elitserien i år.... :)

Näe nu är klockan mycket, jag ska till Joakim imorrn bitti och ventilera. Så jag kryper till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar