Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 18 juni 2009

Alperna, svettlukt, tristess och Nostalgi

Gick upp vid 11, åkte och tränade. Hittade ett nytt program på cykeln; Alperna. Väldiga toppar och dalar! Det är helt suveränt med dessa program, man märker knappt att tiden går. Man kör sina "backar", ibland svider det i låren, sen går det lätt ett tag. Och plötsligt har man trampat i en halvtimme Är fasen sugen på att testa spinning när den kör igång, borde ju vara nåt liknande! Sen körde jag maskiner, och jag har fasen bara benmuskler, kommer ju få stans arsle Får jobba ikapp med överkroppen! Sen var det löpband. Kände mej riktigt fräsch idag så jag tänkte att jag kör 3 km istället för 2. När jag kommit kanske 1,5 km så dyker det upp en gubbe på bandet bredvid mej. Och det var fan den värsta svettlukt jag känt, och då har jag ändå varit med om mycket då jag var undersköterska…! Men fy fan!! Men jag tänkte att Inte fan ska svettlukt få sabba mitt pass idag, så jag ökade farten en aning och trampade vidare. Och jag gjorde faktiskt mina 3 km. Ibland älskar man verkligen sej själv…! Sen hem och gjorde en liten fruktbricka, bestående av banan, kiwi och ett glas apelsinjuice. Ringde även till Sharpman, men då kom inte personalansvarig tillbaka förrän på måndag, så jag får väl vänta tills dess. Hade ju hoppats på att få börja på måndag

Och nu har jag tråkigt igen. Vet inte vad jag ska hitta på. Ska väl fortsätta att kolla på "Rederiet" när Fredrik gått till jobbet. Sitter och lyssnar på Winnerbäck nu, och det börjar faktiskt klarna upp ute. När jag var ute så spöregnade det. Men hellre nu än imorrn

Igår kväll var vi inne en sväng på Nostalgin. Himla kul att gå runt och kolla på bilar, motorcyklar och inte minst allt folk, medan nåt rätt värdelöst lokalt band spelar i bakgrunden.Sen givetvis äta mjukglass.  Det är något visst med dessa onsdagkvällar i Vadstena

Och imorrn är det midsommar. En lugn sådan med mamma, pappa, mormor och Fredrik. Kan nog bli ganska mysigt! Vi var bjudna till en kompis på fest, men hon bor i Tollarp i Skåne. Känns väl sådär att bege sej ut 40 mil när alla varnar för midsommar-trafiken, sen känns ju fest inte så lockande när jag inte kan dricka nåt. Och sen Hedwig, vart skulle vi göra av henne?? Men det var väldigt gulligt att bjuda oss i alla fall!

Det var väl typ allt för nu…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar