Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 26 juni 2009

En sol-dag i Hamnen, solnedgång på Jätten och straffdrama via Iphone

Har haft en skön dag i solen idag. Fast den började lite stressigt. Jag skulle göra två massagebehandlingar och jag var säker som tusan på att det var kl 12. Så jag ställde klockan på 10, vaknade, drog mej, läste tidningen osv. Sen så kollade jag av en händelse i kalendern och då var det 10.30 jag skulle vara i Karlsby!! Helt plötsligt hade jag väldigt bråttom. Försöka hitta några kläder som tålde att bli uppätna av hundar, borsta håret, borsta tänderna. Men jag kom nog bara fem minuter för sent Idag var dottern i familjen hemma och hon hade lite mer pli på ena hunden än vad jag hade så hon var med och fick honom att ligga stilla. Han hade det riktigt gött bara han kände efter Han har ju jämt farit runt så pass så det har aldrig blivit någon bra behandling, men idag så! Och då går det säkert bättre nästa gång! Den andra hunden var tacksam och duktig som vanligt!

Efter behandlingarna så åkte jag hem en snabbis, sen hade jag några ärenden på stan så jag följde med när Fredrik gick till jobbet strax innan 13. Skulle sätta in lite pengar på banken. Är ju bra när man kan göra det också Sen gick jag ner till Hamnen, köpte lite dricka på Motormuséet, sen satte jag mej vid strandkanten, och där blev jag sittande ända till klockan 16 när Fredrik slutade jobbet. Så skönt att bara sitta, sola, titta på vattnet, titta på änder, titta på turister.

När vi kom hem så började vi kolla på fotbollen, men när Sverige låg under med 3-0 efter 20 minuter så gav vi upp, vi packade picknick-plastkassen och sen gick vi iväg till Jätten. Satt i solnedgången, drack vin, käkade köttbullebaguette och tacorulle. Riktigt romantiskt! Jag blev en aning sne’ när vi såg på wap’en att Sverige gått upp till 3-3 och att det gått till straffar. Vi följde straff-dramat via mobiltelefon (iiiiphone…), det var en upplevelse! Men tyvärr så tog det stopp för Sveriges ungdomar där. Men jädrar vilken match de måste gjort, tur jag inte såg den på tv, hade fått hjärt-åkommor.

Vid 21 blev det aningen kyligt så vi packade ihop och gick hem. Och nu sitter man och bloggar och slänger ett halvt öga på "Hemlighuset".

Hade telefontid med min neurolog idag och nu ska min nya medicin trappas upp. Han mailade ett upptrappningsschema som jag nu ska följa. Kan ju hoppas man överlever… Idag tar jag 250 mg per dygn, full dos är 1000 mg/dygn. Så det blir intressant, men bara jag slipper krampanfall så!

Givetvis "lite" bilder från dagen:

Motalas vackra strandpromenad
Motalas vackra strandpromenad

Vättern är känt för sitt klara men kalla vatten
Vättern är känd för sitt klara men kalla vatten

Höll på att bli uppäten av en and :-)
Närkontakt av tredje graden med en and. Jag hann bli nervös… 

Samma andfamilj som sov när jag tog kort igår var idag betydligt mer alerta :-)
Samma andfamilj som jag plåtade igår när de sov var betydligt mer alerta idag!

En and-mamma med betydligt mindre små fjunisar
En ank-mamma med betydligt mindre små fjunsiar

Fredriks tå fick agera landningsbana på Jätten :-)
Fredriks tå fick agera landningsbana när vi var på Jätten

Att ligga på rygg i gräset, bara ligga och må, det är sommar det!
Att ligga i gräset och bara titta rakt upp, utan att frysa ihjäl, det är sommar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar