Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 17 juni 2009

Träning, balkong-ångest, och midsommar-ångest

Har varit och tränat. Blev så förbannad, som uppvärming kör jag ju ett program på cykeln, det är som man skulle cykla ute, det går uppför och nerför osv. Det går inte att ställa in den på en mil så jag har kört 9.99 km Brukar vara precis lagom, tar ca 30 min och bränner typ 280 kalorier. Men så idag. Jag hade bara lite kvar, så kommer jag åt nån jädra knapp så att allt nollställs Fick försöka improvisera sista biten men det gick ju sådär… Så det blev inte alls nån bra början på passet! Men sen gick allt som vanligt. Körde mina vikter osv. Har fått för mej att jag "stannat" lite, ökar inget på maskinerna nu, och det känns ju sådär. Fast däremot så har jag lagt ner mer på cykling och löpning och det verkar fasen funka bättre! Har aldrig haft nån kondition och har det absolut inte nu heller, men jämfört med när jag började så. Nu är det ju i regel mitt tålamod som sätter stopp. Man har inte ro till att springa, får verkligen tvinga sej fram. Det är ingen blodsmak i munnen där inte Men nu tar jag ju 2 km ganska lätt, har ju t.o.m varit uppe på 3 och 4 km. Och det är inget som Sandra har gjort förut. Framför allt så lär jag mej lite jävlar anamma. Att inte ge upp bara för att det är tråkigt. Jag har ju aldrig kört tills orken verkligen tagit slut. Så något ger det väl ändå…

Vet inte vad jag ska hitta på idag. Det är ju fint väder i alla fall. Saknar min balkong där jag bodde förut. Den vi har nu är ju på gaveln, det är bara sol en kort stund. Och sen så kan man ju inte ha dörren öppen för då har vi ingen katt längre. Det är ju inte direkt ragdollen som nöjer sej med att ligga på backen och titta på bilarna. Näe då, så högt upp som möjligt bara! Så det blir inte mycket till balkong-sittande. Fredrik och jag pratade om att åka till Vadstena ikväll, på Nostalgin. Brukar alltid vara trevligt med en massa glada människor, lite musik osv. Har ju inte varit inne på det i år än. Vi får väl se, hoppas vädret håller i sej.

Och snart är det midsommar. Har aldrig gillat såna högtider, man blir bara påmind om hur ensam och övergiven man är. Alla har fester, åker och grillar, tältar osv, jag sitter hos min mamma och pappa… Och absolut inget fel med det, men ni förstår vad jag menar…! Jag skulle också vilja ha kompisar att hitta på nåt med på midsommar, nyår osv. Fredrik har ju mindre vänkrets än jag så där blir det ju liksom inget heller. Vi pratade om att ha "mys-kväll" ensamma. Men vad kul, vi sitter framför tv’n med varsin laptop, det är så det brukar se ut. "Men vin och räkor då!". Visst, det är ju också jävligt orginellt när det gäller oss… Jag vill hitta på nåt kul, göra nåt annorlunda, känna att det är högtid!! Men näe, blir väl hos mor och far. Nykter dessutom… Äter gör vi säkerligen där, för jul och midsommar bara måste man ha mammas mat, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar