Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 13 juni 2009

Vätternrundan, blodgivare, ösregn och PM’s på Hallen

Tog lite sovmorgon idag Som vanligt efter ute-kvällar så vaknade jag tidigt, vid 07.30, satt och kuckelurade till 10.30, sen gick jag in till Fredrik, läste tidningen och så, och givetvis kommer tiden ikapp ‘en och man somnar. Vaknar pigg och glad vid 15…

Gårdagen ja. Tänkte åka och träna, men var inte riktigt 100 så jag väntar med det. Hellre hoppa en dag till än blir liggande i en vecka typ. Vet ju inte riktigt vad det var jag hade i kroppen. Satt i pyjamas typ hela dagen, på eftermiddagen blev det dusch och göra sej i ordning och vid halv sex mötte jag mor min på stan. Vi tog ett varv och JÄDRAR vad folk det var!! Trots vädret. Fast just då duggade det bara. Var riktigt trevlig stämning! Precis när vi ska gå in i Gallerian så kommer det fram en dam i röd jacka till mej. "Ursäkta, är du blodgivare?". Jag bara stannade. Det är larvigt men det var som jag fått en smäll eller nåt. "Näe…. Jag är nålfobiker!" lyckades jag få fram. "Jaha, oj då", sa hon. Hon hade nog inte räknat med det svaret Jag skulle jättegärna bli blodgivare, hellre det än att skänka pengar åt höger och vänster som ändå inte kommer dit de ska. Blodet går förhoppningsvis direkt till patienten och inte till nån höjdare först, och sen får behövande kanske 10%, haha Fast jag tror inte de skulle vilja ha mitt blod ändå, finns nog för mycket konstiga substanser i det!

Hur som helst, vi gick upp till Fredrik. Bestämde att vi skulle gå och ta en öl nånstans och sen skulle vi käka nåt ihop när han slutat. Så vi gick ner till Wetternmagasinet. Och på väg dit kommer nästa… "Ursäkta, ringer du med Comviq eller Tele2??". Såg bara ett enda stort leende. Tittar upp och ser ett tält tillhörande en väldigt välkänd telefonkedja, eller vad man ska säga. "Ehh, näe det gör jag inte", sa jag. "Nähe, vad har du då?" frågar det stora leendet så jäkla lägligt. "Jag har en sambo uppe på xxxxxxxxxx i stan!". Alltså samma kedja som de kom ifrån. Och det svaret hade de nog inte lärt sej på säljarutbildningen hur de skulle hantera, som hon sa väl bara "Ehh, jaha…! Men ha en trevlig dag!". Eller nåt. Den var fan klockren! Så kom vi ner till Magasinet, tog ett par öl. Det var trevligt! Sen när vi skulle gå upp till Fredrik så spöregnade det givetvis. Var ju bara upp med kapuschongen och knalla. Skapligt dyngsura blev vi. Vi satsade på Kines-restaurangen, den ligger ju ändå inte riktigt mitt i smeten. Och vad rätt vi hade, var inte alls mycket folk där. Och riktigt god mat som vanligt, även om det NÄSTAN blev lite mycket friterat. Men men, ska träna imorrn igen Efter maten gick vi hem till oss och tog en öl, lyssnade på musik. Sen knallade vi ner till Nöjeshallen, då var det bättre väder som tur var PM’s var kanon som vanligt! Lite taskigt med folk bara. Men de har ju inte annonserat eller nåt. Sen drar de ju mycket "ungar". Men men, grabbarna spelar bra i alla fall! När det var slut vid 2 så gick vi ner till Hamnen och kollade starten på Vätternrundan. Har ju aldrig sett själva starten förut, nu fick man en mycket bättre överblick över det hela. Så himla häftigt, det är sån stämning!! Det är nästan så man hoppas att man en dag får den jävla korkade idén… Eller näe. Äger ingen cykel och känner i sittknölarna från träningscykeln på Nautilus än. Så vi stryker det. Det är nästan så man hoppas att man en dag får den jävla korkade idén… Men ändå!  Sen blev det sedvanliga Pecka’s på vägen hem. Eller inte jag, jag var full av det friterade än. Men Fredrik skulle ha en hamburgetallrik. Sen gick vi hem och somnade ganska omgående!

Tycker det var en riktigt trevlig kväll!

Ikväll mår vi väl alla typ som vi förtjänar, t.o.m jag är risig. Vette fan om nya medicinen vill ge sej in i leken, jag har ju varit ganska opåverkad dagen efter förut, men nu har jag blivit lite mer "som folk" Ska hem till mor och far ikväll och käka online-pizza. Den som kom på det borde få Nobelpriset eller nåt

Vill fortfarande flagga för att prenumerera på bloggen, få ett mail när den uppdateras! Jag ser er som läser ändå Länken "Prenumerera" till höger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar