Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 9 juni 2009

Vaxat benen, mjölkfyllda tuttar, rakad katt och bortsprungen sambo

Dagen började på Harmoni, en skönhetssalong. Jag skulle testa att vaxa benen, de hade erbjudande på det. Jag HATAR att raka benen!! Klämma ihop sej i vår dusch på knappt 1 x 1 meter, mörkt och jävligt, när man kommer ut har man alltid missat en massa och resten är ute om två dagar igen ändå. Nu nu tänkte jag att nu jävlar… Och visst gjorde det ont, kan man ju inte riktigt neka till. Men man överlever ju absolut och det går rätt fort. Tänka sej, jag tatuerar mej, vaxar benen osv, men köra in en nål i mej går inte… Hur som helst, nu hoppas jag på att ha sommar-ben ett tag framöver

Sen blev det hem och packa in Hedwig, åka till mor och far och hämta Rasmus, sen bar det av till veterinären. Har hittat en favorit mitt ute i skogen utanför Mjölby, men det är det absolut värt! Hon tyckte INTE att Hedwigs tuttar såg ut som de skulle, hon producerar ju alltså mjölk… Jag fick recept på några droppar som hon ska få i en vecka nu. Och så Rasmus… Till att börja med så höll jag på att ramla baklänges när de vägde honom. Han har ju alltid varit ganska liten ragdoll, vägt runt 4 kg, jag tror det var 4,5 när han kastrerades i februari. Men nu, 6,1 kg!! Nog för jag tycker han är tung, men…! Och så hans päls. Han fick lugnande och så rakade de i princip hela katten. De kunde inte fatta vad tovorna kom ifrån, de var så äckliga!! Och sen var nästan hela katten mjällig, och det kan man bli under tovor. Men det konstiga var att han inte var mjällig under tovorna utan på resten av kroppen… Nu är det borta och jag fick ett schampo som ska återfukta huden. Hoppas verkligen det hjälper, för tänk om han kunde få fin päls igen så jag kan ställa ut honom! Han är så stor och massiv, har fått riktigt bra käkparti, skallen har verkligen breddat sej…! Vore så skoj att se vad han går för nu! Men det blir ju knappt i år…

Sen var det meningen att jag skulle åka och träna, men det blev naturligtvis inte av, stannade hos mor och snackade skit istället. Fasen när jag inte tränar direkt på morgonen, då lyckas jag alltid hoppa över det! Framåt kvällen så kom Malin och Lars från Linköping med Robban. Tyvärr har de inte sett någon parning, men hört ljud och hittat pälstussar, så hoppas hoppas…!! Om inte annat får vi testa igen vid nästa löp. Så himla kul att se honom igen!! Men det verkar inte gått nån nöd på honom, han och Nova hade legat och gosat massor

Och min sambo har rymt… Han skulle träffa några kompisar och han är inte hemma än. När jag åkte från mor och far så messade jag och frågade om han ville ha skjuts hem, men det svarade han inte på. Jag menar, det kan ju vara dumt att visa att man lever när det är en massa fulla studenter och skit ute som kan ta sej till nåt… Men han kommer väl snart, får vi hoppas! Jag ska snart gå och lägga mej, ska ju vara hos Malin ap-tidigt imorrn… kl 9…


På väg från djurkliniken :-)
Kliniken ligger verkligen mitt ute i skogen

Rasmus har precis vaknat till liv igen
Nyvaken och lite stirrig Rasmus. Tur han inte märkt hur han ser ut än…

Lite blandade bilder på Elliot!



Har fått syn på nåt spännande

Äter glass i Borenshult

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar