Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 3 juni 2009

Försök att raka katt, imponerande insats på löpband, fotboll och kattunge på Blocket

Sitter och käkar korv med bröd som min älskling gjort åt mej, han är så snäll!! Fast iofs, det kunde han gott göra när han ätit upp min "nyttiga" kyckling-korv… Kom precis hem från Vadstena, jag och Anna har lagt ut annons på sista kattungen på Blocket. Se annonsen här. Innan dess var vi Fågelsta och kollade på när hennes Micke fick stryk av Österstad med 4-3 Men det var helt klart en spännande match!

Annars så har jag varit hos Marie idag med Rasmus och Elliot. Hunden skulle få klorna klippta och det tog ju inga tider. Sen skulle vi raka Rasmus’ tovor… Jag trodde inte det skulle vara några problem för han är ju annars en väldigt cool katt och finner sej i det mesta. Men det där tyckte inte han var nån kul idé… Vi försökte på alla möjliga sätt, men det slutade bara med att vi blev mer och mer rivna. Katten hade panik…! Han var inte arg eller så, han ville bara iväg. Så antagligen hade han så jäkla ont i sin hud. Min stackars lille kille…!! Så imorrn blir det till att ringa Ritva så får hon ge honom något lugnande så det går att raka ordentligt och dessutom titta på huden hur den ser ut. För sådär kan han inte gå, lille missen! Annars så var det ett trevligt besök hos Marie med mycket skratt, men även en hel del allvarligheter. Livet är ju tyvärr inte alltid en dans på rosor för någon…

När jag lämnat av djuren hos mamma och pappa så åkte jag och tränade. Jag hade glömt handduken som man torkar av maskinerna med så jag bestämde mej för att bara köra löpband. Det är ju inte riktigt min grej och jag brukar ha svårigheter med 2 km, men jädrar vad det gick idag!! Det slutade faktiskt på 4 km. Och då hade jag hållit jämn fart, sprungit hela tiden. Var skapligt stolt över mej själv sen! Det är tydligt att det finns lite envishet i mej, trots allt. Faktiskt, oftast det man får jobba emot är ju tristessen när man springer löpband, det är ju ytterst sällan man slutar springa för man håller på att spy typ. Men vad fort det måste gå ändå, jag är en fet heffaklump och har gått på gym i en vecka… Skulle jag tagit 4 km på löpband för en vecka sen?? Aldrig i livet, klarade ju inte ens 20 minuter på cykel då… Så det är kul att det ger nåt ändå, även om det kanske inte alltid syns eller känns!

Nu är det Navy CIS och sen läggdags! Men givetvis ett par bilder…

Så kan det gå när katten inte riktigt vill vara med...
Lite ärrad efter äventyret med katten…

Hedwig "Pamela" Anders(s)son :-)
Hedwig tror hon är utvikningsbrud eller nåt…

1 kommentar:

  1. Tack själv för en trevlig fika, hoppas inte Rasmus blev folkilsken nu.....Hedwig är ju skitsnygg som playboy brud!!

    SvaraRadera