Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 25 juni 2009

Första doppet, babian-röv, och barnförbjudet (pga-svordomar-och-könsord) inlägg om Fredrik och hans hönsgård

Nu är jag hemma från stranden. Och med årets babian-arsle (Alltså bränd på skinkorna…) Men men, det hör till årstiden! Gött att bara ligga och jäsa. Och bad blev det också. Kan inte påstå att det var speciellt skönt, men ordentligt svalkande i alla fall! Hörde nån unge som sa att det var 18 grader i vattnet, vet inte hur tillförlitligt det var, men kan nog stämma ungefär.

Sen blev det träning. Och det var nog ingen bra idé när man legat på stranden och pressat några timmar. Hade ingen energi alls! Jag cyklade en bit och körde några maskiner, men sen gav jag upp och duschade. Får göra ett ordentligt pass imorrn istället. Vågar inte ta i mera när det tar stopp, har ju fått två ep-anfall på det sättet och det är inget jag vill råka ut för på Nautilus… Så det var lika bra att lyssna på kroppen!

Och sen är jag ledsen. Eller rättare sagt arg. Eller rättare sagt tvärförbannad. Jag gick in på min bank och kollade om jag fått min ersättning. Men den sätts in imorrn. Jag trodde ju att den här ersättningen skulle vara lugn, det är ju var jag gjorde i maj och då var jag ju 100% sjukskriven, men var däremot orolig för nästa månad, nu när a-kassan trasslar fram och tillbaka. Men imorrn ska jag få 4700:-…. Vilket antagligen är bara sjukersättning. Fucking jävla a-kassa och strula!!!! Jag skickar papper och intyg åt olika håll, men alltid är det något jag missat, de "vet inte hur de ska göra med min studiesituation" osv osv. Senast igår ringde en kärring och sa att jag skulle få tillbaka min "Ansökan om a-kassa"-blankett för att jag fyllt i den fel. Jag hade fyllt i att jag kunde jobba 20 timmar i veckan, vilket jag tyckte var ganska logiskt när jag blivit sjukskriven 50%. Men näe då, jag skulle fylla i att jag kunde jobba 40 timmar i veckan och SEN tog man hänsyn till sjukskrivning. Jag frågade kärringen HUR I HELVETE jag skulle veta det???? Och VARFÖR I HELVETE kunde ingen kläckt ur sej det nån av de två andra gångerna som jag fått blankett-fan tillbakaskickad för att jag missat nåt här eller där, som också var sådär skumma saker. Så nu skulle jag få tillbaka blanketten som typ idag, fylla i den rätt och sen skicka tillbaka den snarast, så att de kunde ta ett beslut.. Jag fyllde i att jag studerade för att det fanns en ruta för det, då fick jag tillbaka att jag då skulle skrivit ut och fyllt i en "ansökan om att studera på deltid"-blankett och skickat med. VART I HELVETE stod det att jag skulle göra det??? Sånt skit har det hela tiden varit, som försenat och fördröjt. Det är som gjort för att man bara ska skita i allt och gå och ta livet av sej, så har moderat-jävlarna en parasit mindre att ta hänsyn till. Jag blir så förbaskat trött, det är så jävla noga, man ska ta hänsyn till "mänskliga rättigheter", man ska ta emot fångar från Guantanamo-basen för att de skulle bli ovärdigt behandlade i sina hemländer, man ska släpa med i princip hjärndöda patienter på konserter osv för att det stärker livskvalitén, och jag kan ju tyvärr inte undvika, alla invandrare, sk. flyktingar, och deras familjer på 13 pers plus alla morföräldrar, farföräldrar, mostrar, fastrar, kusiner, som kommer och söker asyl för att de har det så JÄVLA svårt i sitt hemland. Men åka på semester dit och hälsa på släktingar 3 månader över jul och tre månader över sommaren, det går bra…! Men för en i princip normal, med lite stöd arbetsför 25-åring, som råkar ha haft lite otur i livet, dom ska man göra allt för att utrota!! Det tror fan att man går in på daghem med en maschete i högsta hugg, ger sej på första bästa cyklist med en morakniv, det verkar vara enda sättet för pitt-skallarna i riksdagen att vakna och fatta att nåt är fel!! I alla fall om man går in på ett dagis i Danderyd eller nåt, annars gör det inte så mycket, fotfolket ska ju ändå utrotas, får man hjälp så är det ju bara att tacka och ta emot…
Jaa det blir en vansinnigt intressant månad, och en vansinnigt rolig sommar…

1 kommentar:

  1. Nu va du väl ändå lite hård Sandra, hehe... maschete i högsta hugg hoppas jag vi slipper från din sida =)

    SvaraRadera