Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 23 juni 2009

Sola på Jätten, aktuell för jobb men på gott eller ont??, Sharpman sket sej givetvis och som vanligt sur på moderat-jävlarna

Kom precis hem från Jätten. Himla bra ställe att ligga och sola på! Skönt gräs, utsikt över stan och inte så mycket folk. Lyckades t.o.m somna en stund idag
Utsikt från sol-stället Utsikt från Jätten

Annars har det inte varit nån vidare bra dag. Åkte och tränade som vanligt när jag vaknade, och det funkade bra. Sen så började allt röra ihop sej. När jag kom hem hade jag fått ett brev från Per-Åke på arbetsförmedlingen. Då hade han fått en förfrågan om han hade någon sökande som var intresserad av att jobba i en djuraffär i Motala… Och då började det krångla i skallen på Sandra. Ett jobb lät ju jättebra, men vart då…?? Efter att Djurnära la ner så känns det ju inte som det finns några direkta bra djuraffärer i Motala. Jag nämner inga anledningar i och med att detta är offentligt, men så tycker jag i alla fall. Helst vill jag ju vara på Sharpman, men de hade ju ännu inte hört av sej och det är ju bara praktik. Jag ringde Per-Åke säkert 10 ggr innan jag fick tag i honom. Vet inte om jag blev mycket klokare efter det. Jobbet var på Arken (som nog fan är pest, om man måste välja mellan pest eller kolera…) men han hade ingen aning om ifall det var sommarjobb, fast anställning etc. Vad jag fattade så var det en kollega som fått förfrågan och sen frågat Per-Åke om han visste nån. Och han tyckte ju att detta passade mej perfekt, men ville inte göra något över mitt huvud så han valde att fråga mej först, så det var ju snällt! Jag sa att de gärna fick lägga fram mej som kandidat, sen får man väl se hur det blir och vad det är. Med min vanliga tur så lär ju även detta gå åt skogen. Sen om gå åt skogen innebär att jag får jobb på Arken eller inte får det, det har jag inte riktigt bestämt mej om än…

Sen åkte jag till Jätten. När jag precis kämpat mej upp för jätte-backen så ringde de givetvis från Sharpman. Försökte att inte låta så jätteflåsig… Men hur som helst så hade hon kollat över scheman och så, och beslutat att de inte kunde ta emot någon arbetstränande över sommaren… Tack och gonatt. Undra om hon ens pratat med de anställda… I så fall hade hon nog insett att de kunde fått gratis arbetskraft över sommaren, i och med att de jag jobbade med var så nöjda. Det är fasen inte meningen att det ska gå bra för mej!!

Så nu kom ju allt, vad gör man nu?? Söka efter en annan praktikplats?? Orka det… Gå och vara arbetslös och riskera att få gå på deras jävla "söka jobb"-kurser etc?? Nu har väl iofs Per-Åke skrivit i sitt utlåtande om mej att jag inte klarar av såna grejer, men bryr sej nästa handläggare om det..?? Och hur blir det med a-kassan?? Har ju fortfarande inte fått nåt besked om jag ens är berättigad, i och med att de inte kan bestämma sej vad som gäller med min studie-form, vilket egentligen inte påverkar ett skit…! Att utbetalningen i juli kommer vara försenad är jag medveten om, men frågan är hur mycket… Ska jag/vi behöva hamna hos kronis, inte få skriva på hyreskontrakt, inte teckna abonnemang, inte få teckna lån och allt vad det är, på några år, bara för att de där jävla idioterna sölar??? Jag blir så förbannad, men vad hjälper det, vem bryr sej om det?? De skyndar inte på mer för det, de tar ju snarare semester med gott samvete så här års. Jag har fyllt i mina kassakort och tänker skicka iväg dom, trots att det var ca 3 veckor sen som jag bad att få göra det elektroniskt och jag har inte hört ett skit än, sen får man väl se vad som händer. Livet leker inte riktigt just nu… Jag kan väl för sjutton få lyckas med NÅGOT NÅGONGÅNG?????

Imorrn ska jag förresten på healing. Ska bli väldigt spännande! Annas granne gick och utbildade sej hos nåt medium från tv4+ och behövde prov-dockor. Har ingen aning om vad som händer, men jag har ju diverse åkommor som hon kan få försöka sej på Jag hoppas hon inte kallar på några onda andar eller nåt, sånt har jag nog av! Näe men det ska bli väldigt spännande!


Mitt vecko-intag...
Jag fyllde på min dosett idag. Detta stoppar jag i mej på en vecka. Jo men jag är frisk, har en "lite skev självbild bara", enligt min neurolog…

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Min dosett ser likadan ut, fast med lite mer färger på pillren. Det är ju svårt att orka med en frukost efter alla piller. Känner mig som värsta pillertrillaren, men jag mår ganska bra :-).

    SvaraRadera