Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 27 juni 2009

Katten som väckarklocka, stank av herrparfym, träning och lite om ”King of pop”

Katten är en väldigt bra väckarklocka. Fredrik har tagit ur täcket ur sitt påslakan så nu kommer hon verkligen åt att bita i fötterna. Hon är så söt! Ser riktigt fram emot att ha en hängandes i varje fot…

Hur som helst så klev jag upp, började packa träningsväskan. Och givetvis måste katten upp på en byrå och vippa ner en parfymflaska. Glas överallt och en stank av herrparfym… Bara fram med dammsugaren, hoppas jag fick med allt. Blev såna där riktigt fina skärvor som gör så satans ont att få in i foten Men men, jag tror jag lyckades få upp det mesta!

Sen åkte jag och tränade. En riktigt skön träning idag, och sen fick jag höra att jag blivit smalare, är ju alltid trevligt att höra! Jag tänkte att jag måste vara lite som alla andra och spela Michael Jackson nu och jag kom ju på att det är klockrent att träna till!! Jag måste ha nåt att distrahera mej med, när jag springer kan jag inte bara titta på siffrorna på bandet, tycker inte jag kommer nånstans och jag känner hur trött jag är, får mjölksyra i benen osv, men har jag nåt annat att koncentrera mej på, typ räkna till 300 eller nåt, så går det bra! Ofta brukar jag bestämma att "nu lyssnar jag på 3 hela låtar så får vi se hur långt jag kommit sen!". Och hans låtar är ju så jädra långa så det var perfekt! Två låtar så hade jag kommit mina 2 km

Det är helt klart en ikon och ett geni som gått ur tiden. Men han levde nog inte så värst roligt liv. Alla har sina tankar och åsikter om Michael Jackson, det är pedofili och allt vad det är, men efter vad man läst och så, så är i alla fall min personliga åsikt att han blev stjärna för snabbt, han fick aldrig vara barn. Så när han väl kom ifrån sin hårda pappa och fick en rejäl förmögenhet och kunde göra precis vad han ville så levde han ut drömmar ordentligt. Jag tror faktiskt att han verkligen älskade barn, men inte på nåt "snuskigt" sätt. Såg nån dokumentär med honom och han berättade hur de hade kuddkrig, hoppade i sängarna, lekte med vattengevär osv. Har svårt att tro att den mannen är/var ond på något sätt, bara väldigt….udda. Omogen. Liksom hade jag råd och plats så skulle jag lätt kunna köpa en hoppborg, en jättestudsmatta, jag skulle kunna ha skapligt kul på "Busfabriken". Vem har inte kvar en ganska stor del av barndomen inom sej, men vi "normala" (tjena….!) har en spärr som sätter stopp för att ta oss för allt vi egentligen skulle vilja. Det var lite om "King of pop", det kändes bara nödvändigt  Hoppas han får frid nu i alla fall 

Annars blir det rätt lugnt idag. Väntar på att Fredrik ska sluta jobbet, så ska vi ner till mor och far, sola, käka. Blir himla härligt!

En bild på vår lilla klätterapa :

Hedwig försöker öppna fönstret..??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar