Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 20 juni 2009

Trevlig midsommar, aldrig klass-återträff, kareoke, testa bikini idag?

Minns inte när jag mådde så här bra dagen efter en midsommar senast Det har sina fördelar att låta bli snapsen ändå. Nästan fler fördelar än nackdelar, om jag ska vara riktigt ärlig, men säg inte till nån att jag sagt det… Hade en riktigt trevlig midsommar! Den började med en joggingtur (som faktiskt blev av sen ). Sen lagom till vi skulle hämta mormor, så öppnade sej himlen och regnet bara öste ner. Varje år, vid ungefär samma tidpunkt, det är liksom bara tvunget. Lagom 12-13 där när alla ska äta och hoppas på att kunna sitta ute Fattar inte att midsommar-bord kan vara så mättande!! Det ser ju rätt magert ut med lite potatis, sill, gräslök och burkskinka, men jädrar så mätt man blir! Sen får man ju förstås inte glömma…..vad den nu heter, röran med bl.a. sill och rödlök som man har på mörkt bröd. Ingen midsommar utan den! Sen var det fotboll, svenska små-pojkarna som spelade. Lagom att titta på det under mat-koman Morsan visade nån inbjudan till klass-återträff för att det var xx år sen hon slutade 9:an. Det slog mej att aldrig i helsike att jag skulle sätta min fot på nåt sånt. Är ju i princip osams med alla tjejer från högstadiet, vi hälsar inte på varandra om vi ses, och sen finns det killar som inte heller hälsar och som t.o.m vägrar lägga till mej som kompis på Facebook (Jaa, jag lägger faktiskt vikt vid sånt, och uppenbarligen dom också…!!). Varför i helsike ska jag gå och träffa dom då, låtsats som att det är kul att se dom och se vad de har för sej idag?? Skiter nåt så fullständigt i det faktiskt… Sen var det i alla fall dags för jordgubbar. Då började mormor spåra ur lite, skulle gå i sjön osv (tydligt vart jag fått mina gener från i alla fall…), men vi avledde henne genom att sjunga lite fina dansa-runt-stången-klassiker, typ "Små grodorna" och "Prästens lilla kråka". Man har väl jobbat med gamla förr, haha Sen skjutsade vi hem mormor.

Sen ska man ju absolut tvunget sitta ute en stund på midsommar, så vi packade på oss och gick ut i minus-graderna. Inte ens hunden ville vara ute någon längre tid, haha Men är det midsommar så är det! Efter ett tag fick vi nog och gick in och sjöng kareoke istället. Och vilka klassiker vi rev av. "Så gick det till när farfar var ung", och "Gulligullan" för att bara ta ett par ur högen Det är ju tur att ingen hör, tror jag skulle bli inspärrad nånstans då… I min ålder ska man INTE kunna sånt, utan snarare sån där bosnisk/serbisk/kongoistisk punk, för att inte använda nåt annat ord, typ "Öhh öhh, spöa skiten ur alla vita kvinnor, yeah yeah öhh öhh, en lydig kvinna är en lycklig kvinna, bööh bööh, yeah yeah". Ni fattar precis vad jag menar va, hahaha Men det är inget som Sandras hjärna bryr sej om att lägga nån energi i. Tacka vet jag "Siste mohikanen" och såna juveler

Sen blev det grillkorv och sen skulle mor och far över till grannarna för att kolla in nån fest där, men då var klockan halv ett så vi styrde hem till Storgatan istället. Annars hade vi väl aldrig kommit hem, haha. Men det var en mycket trevlig midsommar, måste jag säga!

Idag har jag inte en aning om vad som händer. Solen, skiner, himlen är blå. Kanske skulle åka iväg och testa nya bikinin nånstans. Fast jag vet inte, det kanske blåser. Vi får väl se lite längre fram på dagen.

Imorrn är vi bjudna till min kusin och hans familj i Haninge. Hoppas bara käre far kan bestämma sej om han vill följa med eller inte så vi kan bestämma nåt Vore skoj att bara göra nåt, komma hemifrån en vända. Sen har jag inte sett dom sen -98 så det kan vara spännande också

Nu är det "Scrubs" på tv, ska slänga ett öga på det!

Vi fick en midsommar-hälsning från Lilleman igår, som snart kommer hem. Vi längtar!! Mamma såg ju till att göra sej arvlös igår genom att säga att han ser ut som en kossa… För det gör han ju inte, han är ju bara lite….fläckig!

Minstingen i familjen :-)

2 kommentarer:

  1. goderullan heter den faktiskt:)
    och asgarv på mammas kommentar om kossan:)

    SvaraRadera
  2. Nämen tittar du förbi, det var ju trevligt! :-)
    Tycker han är skitsöt faktiskt!

    SvaraRadera