Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 24 juni 2009

Lämnad åt mitt öde över sommaren, misslyckad smoothie, intressant healing och härlig nostalgi!

Idag var jag hos Malin. Sista gången innan semestern. Önskar att jag kunde ta semester från allt också Man får ju panik bara genom att veta att hon inte finns på mail eller telefon förrän i mitten av augusti. Sen är det inte säkert att jag behövt det, men bara känslan att stå helt ensam…

Sen åkte jag och tränade. Idag var det rätt mycket folk där och då blir jag stressad. Klarade av att göra ett ganska bra pass ändå. Sen skulle jag hem och göra smoothie. Sista kiwin var dålig och det fanns bara ett ägg kvar. Mixade ihop yoghurt, hallon, blåbär och banan. Sen när jag skulle ha i ägget så lyckades jag… Jag knäckte för dåligt så jag fick "bryta" upp det. Och missade mixern, hela ägget hamnade utanför… Katten blev i alla fall glad, synd att hon inte har nån päls som kan bli fin av äggulan Men jag fick klara mej utan ägg. Men när jag började dricka så märkte jag att hela smoothien var full med äggskal. Kunde inte dricka det, det knastrade ju i hela truten, så det var bara att hälla ut.

Efter lite tid framför datorn så åkte jag till Vadstena och satt hos Anna en stund och pratade. Sen var jag med om något riktigt häftigt. Nämligen healingen. Anna visade mej vart jag skulle och jag gick upp och knackade på. En liten rar finlandssvensk kvinna öppnade. Jag fick sätta mej ner, hon pratade lite, hur hon skulle göra, vad som skulle hända osv. Hon skulle alltså öppna ett lager i min sfär så att energi kunde komma in i kroppen och heala. Väldigt kort beskrivet. Och det lät mycket bättre när hon berättade om det   Jag fick sätta mej bekvämt och sen började hon. Jag vet inte exakt vad hon styrde med bakom min rygg men jag hörde henne andas tungt. Hon höll händerna en bit ovanför mitt huvud, lät händerna vandra längs axlarna och armarna, fast utan att röra vid mej. Vet inte om det var stämningen, men snabbt blev jag väldigt trött och slö, ögonen började klippa. Och kände hur jag blev riktigt tung. Sen var det sån läskig känsla, jag kände att nåt bara hände, men har ingen aning om vad det var Låter helt sjukt när jag berättar om det. Jag är ju rätt nervig så helt kunde jag inte slappna av. "Vad gör hon nu, vad har hon för sej nu" liksom. Tappade tidsuppfattningen helt, men efter kanske 30 minuter "väckte" hon mej, sa att jag fick komma tillbaka i min egen takt. Jag fick ett glas vatten och hon satte sej mitt emot mej. Hon, tyckte jag, gjorde det ganska lätt för sej från början genom att säga att eftersom hon var under utbildning så kunde hon inte säga för mycket, hon ville liksom inte skrämma mej. Men hon började ju ganska klockrent genom att säga "Jaa, jag ser väldigt mycket smärta. Och du var svår, det var svårt att komma igenom dina lager, energin kommer bara ut stötvis. Och du har svårt att slappna av". Då berättade ju jag om mitt liv i stora drag, att jag haft och har åtskilliga depressioner, mycket ångest, och även att jag har fått diagnosen  asperger. Och då förstod hon ju varför det var svårt att "komma inpå" mej. Hon frågade vad läkarna säger om det hela och så, och jag sa väl som det var, de säger inte speciellt mycket, jag går och pratar en gång varannan vecka och får sen medicin. Sen pratade hon på av bara farten, berättade om sej och sin gåva osv. Nu höll hon på med sån här healing, men skulle även gå in på andekontakt och sånt. Då sa jag att jag var lite nyfiken på det, eftersom min morfar gått bort relativt nyligen. Och du sa hon "Jag kände det… Eller jag kände att du bar på en stor sorg, fick du inte ta adjö eller har du inte fått sörja ordentligt?". Och där hade vi ju det igen… Jag har säkerligen inte sörjt klart morfar ordentligt. Allt blev så hafsigt, samma morgon som han gick bort åkte jag till Ullared med ett par kompisar och sen vidare till ett examens-firande i Göteborg. Sen blev det liksom aldrig av.

Hur som helst så ville hon träffa mej igen, på onsdag. Nu vet vi ju lite mer om varandra, jag vet vad det går ut på och så, så det blir spännande att se hur det går då! Jag tyckte i alla fall att det var himla häftigt!! Innan har jag varit rätt skeptisk, men näe… Vissa människor har säkert en unik gåva av något slag. Sen exakt vad som händer och vad det går ut på, det vet jag inte. Idag stod en annons i Motala tidning om ett annat medium, också i Vadstena, som var färdigutbildad, samma skola som hon jag var hos idag. Det är förresten Terry Evans som håller i det, han är känd från tv, bl.a "Det okända" och "Förnimmelse av mord". och disciplinen är visst stenhård. Hur som helst så hade hon jag var hos ringt upp den här andra kvinnan och de hade funnit varandra direkt, kunde diskutera och utbyta erfarenheter. Hon höll på med hypnos och sånt. Jag har ju alltid sagt att jag skulle vilja gräva lite bakåt för att se om det finns nåt att hitta som kan förklara varför jag inte riktigt är som jag ska, men ingen har velat göra det. Så jag blev riktigt nyfiken på det…!! Kan en timme hos henne göra mer för mej än vad läkarvetenskapen kunnat på 10 år…?? I alla fall leda oss rätt, vad vi ska jobba med, hur vi ska jobba. Men det kostar ju, och även om det var relativt billigt per gång så vet man ju inte hur många gånger det krävs, det kan ju lätt rinna iväg… Näe det var riktigt spännande faktiskt!

Jag var helt slut och nästan lite yrslig när jag gick därifrån så jag satte mej mot en bänk vid vattnet och tittade på båtarna som tuffade in. Ibland förstår man precis hur Lasse Åberg fick inspiration till "Sällskapsresan" Rika knösar som bara fått för sej att en båt måste man ha, och en jäkligt stor en!! Sen vet de inte riktigt hur de ska föra fram den, de gapar och skriker på kärringen i fören, antingen på tyska eller på stockholmska Och mitt i allt går en jycke med flytväst. Så där blev jag sittande i nästan två timmar Så himla skönt att bara sitta i värmen och ha det gott! Vid halv sex åkte jag hem och duschade, väntade på att Fredrik skulle komma från jobbet, sen åkte vi till Vadstena igen Nostalgin ju! Å fy satan vad folk det där drar, det är så häftigt!! Vi käkade glass, kollade på bilar och motorcyklar, kollade på allt folk. Det är verkligen nostalgi!

Det har varit en väldigt spännande dag och jag tror jag kommer somna gott ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar