Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 28 februari 2010

Födelsedagsfest och Wahlströms i Cupolen

Ett litet mellanstamp i bloggen innan läggdags. Har precis kommit hem från Linköping. Det började med lite fest/kalas hos Marie som fyllt år; god mat, trevligt folk, bara bra! :-) Sen bar det av in till Linköping och Cupolen. Wahlströms spelade. De är väl helt okej, men de är ju inget speciella. Och många låtar är rent dansbands-slask…..som nu jag råkar gilla, men långt ifrån alla. Tycker de låter väldigt mycket bättre på skiva än live! Dans blev det dock ingen idag. Eller jo, sprang på Zoran från danskursen och vi känner ju varandra så då blev det en foxtrot. Men det var fasen inte lätt, jag kan ju knappt gå ordentligt. Stackarn, det måste varit som att försöka flytta ett kylskåp eller nåt, och jag är ju skapligt stel i vanliga fall…!! Men jag fick lite smak på dansen igen faktiskt, är ju himla längesen jag var ute nu! Kryssningen räknas inte :-)
I pausen skulle vi upp till puben på övervåningen. En ”trapp-vakt” haffade oss när vi skulle gå upp, jag vet inte vilket som blev mest pinsamt… ”Öpp öpp, hur gammal är du??” sa hon till Marie som gick först. ”Jag är 29!”, ”Okej, är ni 29 allihopa??”… Alltså åldersgränsen till puben är 20 år… Marie ser ut att vara under 20 och jag ser ut att vara 30… Tror det vore en idé att byta ut det fruntimret till nästa gång… :D
I puben spelade en trubadur, Jocke Göransson, om jag inte minns helt fel. Har hört honom förut och ville minnas att han var rätt bra, men tycker inte det var nåt speciellt. I och för sej kanske alla Ålandskryssningar gett mej lite andra referensramar hurvida trubadurer är mycket bra eller mindre bra… :-) Kan ju vara så!
Sen bar det av hem och givetvis blev det ordentligt snöslask-fall. Och så lite dimma och dis på det, underbart väder…. Och varken luft eller bensin hade jag i bilen. När jag skulle åka till Marie så hade jag givetvis satt mej fast i en snödriva för jag vet inte vilken gång i ordningen denna vinter. Är så vansinnigt trött på snön nu!! Fredrik, en snäll gubbe och en snöskyffel fick rycka in. Såg att det var dåligt med luft i däcket och åkte till OKQ8 för att tanka, men då var givetvis pumpen trasig. Då det inte var katastrof så åkte jag till Borensberg. Halvvägs började bensinlampan lysa. Kändes ju tryggt inför hemfärden…! Men det gick bra!
Nu sitter jag på Spotify och försöker hitta en speciell låt med Wahlströms så är så jädra bra men som jag inte minns namnet på, givetvis… Sen är det läggdags, ögonlocken är tunga och kroppen gör ont, ont!!

2 kommentarer:

  1. Grattis Maria!!!!

    Hoppas att du har fått något
    ”gött” att äta.

    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Idag blev det Mc Donald’s, dagen till ära…

    SvaraRadera