Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 20 februari 2010

Sovit ikapp, insnöad, feldöpt pingvin-stång och Danmark kommer före Sverige i ESC

Sådär, då var man ganska levande igen! Hade ont i huvudet hela dagen igår och och började mer och mer kännas som migrän och det är inget jag vill vara med om i onödan så 21.30 kröp jag till kojs. Somnade ganska direkt och vaknade strax efter 10 nu… Så nu har jag sovit ifatt lite, så nu är det väl snart dags för nästa kryssning, haha :)  Näe, lugnt och fint… Fast kan väl hoppas att det inte dröjer 1 år och 2 månader igen, det var lite för lång tid!
Fast hur glad blir man då när man vaknar och tittar ut genom fönstret…
Snö...Snö...
Inte speciellt va! Det räcker nog nu! Idag kan man ju fasen inte ens ta sej ut. Skönt att ha en anledning att bara sitta och slöa under en filt i soffan och lyssna på musik. Iofs brukar jag göra det även utan anledning, men måste ju ta vara på det nu när jag har en…! :) Haha, som om man inte fått nog av snö så var jag ju tvungen att tävla i Motala tidning om en resa till Hovfjället…! Sånt där trams där man ska leta frågor i annonser och maila in svar på. Näe då, jag har inte alls för mycket fritid… Fast jag har aldrig varit i Hovfjället, vet inte ens vart det ligger, det kanske är trevligt där! Bara för det lär det ju bli andra pris; en Vikingline-kryssning… Trodde jag kände till den båten utan och innan men varje gång hittar man nya skrymslen och vrår när man går på utforskarresa och man undrar hur man kom dit och hur man tar sej därifrån!
Givetvis så ville Hedwig också titta ut genom fönstret!
Hedwig
Och jag förstår henne, ovanför elementet där är det riktigt varmt och skönt!

Annars då… Näe, insnöad som sagt. Tur vi var ute och handlade kattsanden igår! 40 kg kattsand, himla skoj att släpa runt på i snöslask! Haha, just ja, på tal om äventyr på ÖB… Min älskade sambo, han har inte alltid tur när han tänker…! :) Vi stod i kassan och då säger han "Vill du ha Tomtestock??" Vad fan säger han, tänkte jag?? Så tittade jag. Då hade han fått syn på en Pingvinstång… Och jaa, jag var ju tvungen att köpa en bara för att…! :)
Tomtestock...
Lille gubben, tur att det finns annat han är bra på ibland! :) Det är ju bara att hoppas att syrran i Oslo ser detta…!
Jo, sen ägnade jag ju halva dagen igår åt att uppdatera hemsidan lite. Har ju länge tänkt skriva om min asperger. När man hör "Aspergers syndrom" så tänker man ju i regel på något utvecklingsstört (Jasså gör ni inte..? Det gör jag!), och det passar förhoppningsvis inte riktigt in på mej. Men nu har jag knåpat ihop tre sidor om hur aspergers syndrom påverkar mej och min vardag. Jag skulle kunna skriva tre sidor till och lär säkert göra det en dag, men det där var en början i alla fall om hur min hjärna inte alltid fungerar som den borde. Är väl inte konstigt att jag hade huvudvärk igår efter det där, när man tänker efter :)

Sen har jag ju faktiskt missat (tror jag), Casanovas-Henrik ska ju vara med i schlagerfestivalen i Oslo i maj!! Fast representera Danmark, hans, Eric Bernholms och Thomas G:sons låt "In a moment like this" vann Danmarks Melodi Grand prix i Aalborg härom veckan! GRATTIS HENRIK!!!!  Och som den schlager-fjolla jag är och gillar de här riktigt klassiska gladpop-dängorna med en refräng som sätter sej som med häftapparat så konstaterar jag efter några lyssningar att Sverige kan skicka vad fasen som helst, min röst kommer gå till Danmark ändå…!!
Eller vad tycker ni??

Jag tycker låten är helt suverän!! Bra jobbat (igen!!) Sethsson, och lycka till i Oslo!!! 

Nähe om man skulle jaga katt… Hörde just hur Hedwig slet upp garderobsdörren i hallen, vill inte veta hur mycket sängkläder och handdukar hon hunnit riva ut… 

1 kommentar: