Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 24 februari 2010

Ledvärk och man är ett skolboksexempel :-)

Idag är det ingen bra dag alls!! Leder/muskler har börjat bråka och det ordentligt! Idag är det värre än på flera år  Känner mej som en 93-åring ungefär. Trodde bassängträningen skulle göra susen men det var tvärtom. Himmel så tungt vattnet var helt plötsligt, varenda rörelse gjorde snoront av motståndet. Inte lätt att slappna av. Och på avslappningen kunde jag inte bara ”släppa”, det gjorde ju lika satans ont det!!
Sen hann jag inte mycket mer än hem förrän det var dags för sjukhuset igen. Var på väg till Brinken men kom på i sista stund att Neurohabiliteringen flyttat till sjukhuset! Tur jag kom på det…! Så nu har jag pratat med Joakim och det var ett bra samtal idag! Jag är ett skolboksexempel på hur asbergare ”ska” vara, haha   Näe men jag har mina konstiga idéer, som såklart inte jag tycker är konstiga  Han jämförde mej med en katt och det var klockrent!! Katter går ju i regel främst till såna som inte tycker om eller inte tål dom. För de beter sej precis som katten vill att de ska göra! Folk som ska jaga dom och envisas med att hela tiden klappa och ha sej, såna undviks. Och jag är rätt så exakt likadan. ”Påflugna” människor drar jag mej undan ifrån, medan lugnare passiva människor passar mej perfekt! 
Sen så menade han på att världen skulle varit mycket bättre om alla var asbergare, för då skulle det inte ske så mycket missförstånd hela tiden. Liksom, jag är dålig på att ”svara på frågor”. Är det nåt som jag anser att *du* har med att göra, då berättar jag det för *dej*! Likaså frågar jag inte ut *dej* om ditt liv, utan väntar på att *du* berättar det *du* vill berätta. Folk som frågar för mycket tycker jag i regel är läskiga, känns som de bara vill snoka. Och så vill ju inte jag uppfattas så därför frågar jag sällan hur *du* mår! (Detta är ju såklart hårddraget, men jag tror ni fattar!). Men hur som helst så är det inte riktigt såhär som ”riktiga” världen fungerar, utan det anses helt naturligt att fråga om det är något man vill veta! (Och givetvis så är även detta något jag ”lärt” mej, så är det nån som undrar nåt så fråga på! ). Så nu ska jag träna på att vara lite nyfiken, haha. Jag känner mej riktigt kluven inför det där. Varför ska jag ”träna på” att prata med folk?? I själva verket så skiter jag ärligt talat i de flesta i min omgivning, jag kan inte göra något åt deras förkylning ändå, och jag har heller ingen lust att redogöra för min förkylning bara för nån frågar! Jag menar, är det en slump att 99,7% svarar ”Bra” på frågan ”Hur är det?” när man träffar nån…?? Om någon frågar mej när det hänt nåt så brukar jag svara ”Kolla bloggen!” för här har jag skrivit precis så mycket som jag tycker att folk kan få veta! Sen utvecklar jag ju gärna för några få, men långtifrån för alla…! Men visst förstår jag hur han menar, visst har jag avstått från att fråga folk som står mej nära om saker bara för att jag just känt mej för nyfiken och tänkt att den berättar om den själv vill berätta!
Det är alltid lika spännande att diskutera sina galna tankar med någon som faktiskt ändå förstår dem, fast från ett ”friskt” perspektiv! 
Annars så mår inte Andersson helt bra nu. Har ju inte kunnat sova ordentligt på hur länge som helst, och nu har jag även börjat få knepiga ”symptom”, som hjärtklappning, VÄRK som sagt, och sånt helknepigt som att det gör ont att ha täcke på sej, det känns som det liksom värker i hårsäckarna på skallen (det gör alltså ont att ha hår!!), får för mej att lakanet skaver och fan vet alla konstigheter jag har för mej  Bäst jag inte skriver mer för då kommer la männen i vita rockar…!  Näe men helt bra är det inte och jag vet inte riktigt varför. Blir väl när man börjar gräva lite i systemet, som Joakim gör nu, det händer väl en del i kroppen. Men man överlever väl det också!
Ska fortsätta glo på skidor nu och vänta på att Fredrik ska komma hem! 

1 kommentar:

  1. Hej och tack för besöket idag och sällskapet i hästaffären!! Hoppas din värk släpper snart.
    Kram Marie

    SvaraRadera