Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 15 februari 2010

Glädjen över första OS-guldet kom av sej, svenska medgångs-supporters, idioter i samhället… Inget är bra idag!

Jag kom av mej lite här. Jag skulle skriva om dagen, om OS-guld, om glädje, om kärlek, om idioter! Men plötsligt känns allt så ovänsentligt…
På Blogtown’s förstasida så ser man "senast skrivna inlägg" i en spalt på sidan så där brukar jag kolla runt lite. Och jag hamnar på en blogg som tillhör en tjej som heter Frida och som är lika "gammal" som mej, född -84. Hon har två väldigt vackra sheltie-töser; Myntha och Smulan. Idag firar hon sin 26:de födelsedagMen hennes liv blev inte längre. Hennes make har skrivit ett kort inlägg om att Frida idag förlorat kampen mot sin cancer. Fy för fan…!! Och jag be….näe jag tänker HELVETE INTE be om ursäkt för mina åsikter!! HUR FAN kan man bry sej om gatubarn i Guatemala,jordbävningar i Haitikrigsdrabbade i Afghanistankönsstympade kvinnor i Etiopien,tandtroll i Beirut och fan vet allt vad det är som man ska skänka sina pengar till hit och dit, ständigt, när en sjukdom, en simpel jävla sjukdom, lite obalans bland kroppens atomer, tar livet av barn och människor mitt i livet, människor överhuvudtaget i Sverige 2010??? Japp, jag skiljer på folk och folk, definitivt! Man står sej själv närmast! När en tjej som nästan på dagen är två månader äldre än mej DÖR i en fånig sjukdom, då skiter jag NÅGOT SÅ FULLSTÄNDIGT i vad som händer på andra sidan jordklotet!!! Cancer kan när som helst ta min bästa vän. Min sambo. Min mamma. Min systerVem fan som helst i min omgivning! Inte så stor risk att någon av dom skulle bli hemlös och limsniffande i Bogotá, könsstympad med en rostig bordskniv i en hydda i Kongo eller satt på barnhem för oönskade flickor i Kina. (Ska väl vara syrran då..!! Näe fan, jag ids inte ens skämta just nu och DÅ är det illa!!). Och JAPP, ikväll har jag faktiskt skänkt en summa till cancerfonden. Sånt här ska inte hända… Jag avskyr egentligen tiggeri, insamlingar åt höger och vänster, men ikväll tycker jag att denna sida är värd ett besök! Och till dej, Frida… Jaa vad säger man egentligen?? Ursäkta min usla fantasi men Vila i frid :(
Näe fy som fasen…! Jag brukar inte påverkas avsevärt av "snyft-historier", faktiskt, men när jag kan relatera till mitt eget livmina egna tankarmina egna intressen,mina egna drömmar om framtiden. Då blev det jobbigt.

Får väl glädjas lite åt petitesser i alla fall… Sverige fick ju första OS-guldet idag. Galet starkt av Charlotte Kalla! Skapligt krut-paket, den lilla damen! Men det som retar mej (jag kan fan inte vara positiv idag…!); svenska folket så såna tragiska medgångs-supporters så det är patetiskt och pinsamt!! Nu fullkomligt exploderar Facebook, MSN, Twitter, bloggar, hemsidor, ÖVERALLT finns kärleks-förklaringar och hyllningar!! Vad jag vill minnas så är det inte längesen alls som just Kalla misslyckades i en tävling och blev totalt uträknad till OS, Aftonbladets och Expressens forum blev fulla med begrepp som "skämt", "överskattad", "sämst när det gäller", "nybörjartur", "dålig förlorare"… Näe sånt kan reta ihjäl mej!! Nu är ju inte jag SÅ gammal ändå så jag har så mycket att relatera till, men jag säger att vi svenskar måste fatta att idrottare som Christian Olsson dyker upp kanske….en-två gånger per sekel?? En idrottare som bokstavligen ställer ut skorna tävling efter tävling och vinner. Frågan är aldrig OM han ska vinna, utan med HUR MYCKET!! "Ohh, nu får Christian allt akta sej, chilenaren som kom på andra plats hoppade bara 35 cm kortare…!"… Vanliga dödliga idrottare har sina toppar och sina dalar. "Typiskt att dalen ska komma JUST när det är OS då!!". Jaa jävligt TYPISKT att människan inte lyckas pricka in sitt livs toppform just DEN HÄR DAGEN, just DEN HÄR TÄVLINGEN, just DEN TIDPUNKTEN när det är OS… Jag menar, OS är ju bara vart fjärde år så det borde man väl kunna pricka in??? Det är ju bara 1460 dagar och fan vet hur många tävlingar till där toppformen kan infinna sej…

Näe, ska nog inte skriva mer ikväll, känner jag…! Konstaterade tidigare idag att man inte behöver slänga ut pengar på cirkus-biljetter eller liknande, det är bara att hälsa på Fredrik på jobbet en stund! Vilka jävla padd-penisar som går lösa i samhället alltså…!! Haha, det blev visst negativt igen, kors då…! 
Jag får väl sluta med att berätta om dagens början – ett besök på arbetsförmedlingen. Och det gick skapligt, det kändes som jag i alla fall från af’s håll kan ligga ganska bra till när företagare hör av sej till dom "off topic" och vill ha folk, utan att lägga ut annonser. Men men, vi får väl se! Jakten på praktikplats fortsätter…!
Gonatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar