Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 21 maj 2011

Bakis och skakis och årets första öl på uteservering

Återvände till sängen ganska snart efter att jag skrev inlägget på förmiddagen. Huvudvärken höll på att utvecklas från bakis-skallebank till migrän och då är det lika bra att lägga sig innan det slår till ordentligt. Somnade ganska snabbt men vaknade av ett välbekant krafsande ovanför huvudet. Öppnade ögonen och det gick verkligen blixtar genom skallen, under några sekunder trodde jag att jag skulle få springa och spy. Och givetvis var det damen i hushållet (Hedwig) som hade tråkigt och därför bestämt sig för att peta lite på tavlorna ovanför sängen, därav krafsandet. Drog ner henne bra många gånger och alltmer förbannad blev jag. Till slut tröttnade hon, och det var tur för henne, jag var inte långt ifrån att låsa in henne i en garderob eller nåt. Somnade om ganska snabbt och sov en timme till.
När jag vaknade igen mådde jag lite bättre i huvudet, men då var ju blodsockret nere vid fotknölarna istället. Hjärtat slog jädrar i mig och händerna skakade och det var inte långt borta att jag tog en tugga av kudden eller nåt. Eller varför inte av Sune... :) Upp och koka makaroner, det var fasen inte igår! :) Var knappt att jag kom ihåg hur spisen fungerade. Sen var jag nästan som folk igen! Fredrik messade och satt på en uteservering i stan och tyckte att jag skulle komma. Så in i duschen och fixa till sig lite.

Det var en jädra massa folk på stan, men det var ju student-bal idag, det hade jag totalt glömt bort! Tog ett par öl med Fredrik och hans kollega Carolina. Det blev många intressanta diskussioner! :) Bl.a. om ledarhundar. Nog för jag brukar ha många knepiga funderingar men Carro var nog fasen värre...! :)
Mitt i allt blev jag lite nojig om jag stängt av spisen eller inte, men bestämde mig för att jo, det hade jag gjort! :) (Vilket även visade sig stämma...). Frampå kvällskvisten blev vi hungriga så då blev det hamburgertallrik. Och när solen gick ner blev det så jädra kallt så då gick vi hem. Men ska ner snart igen och kolla om trubaduren på Hugos är nåt att ha! Kul att komma ut och se lite folk, minns fasen knappt när jag var ute i Motala senast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar