Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 31 maj 2011

Uppe tidigt, utflyktstips med bristande info och dags för jobb

Det blir lite skillnad när man kommer upp och ut tidigt på dagen. Idag var jag ute redan vid 8 och till min stora glädje var det riktigt varmt och behagligt! Skulle vara på Harmoni 8.10 och få lite fjun bortryckt, då blir det en smula svettigt, om inte annat :) De ska visst flytta igen, vilket jag säkerligen kommer hinna glömma bort så jag undrar vad det ska öppna för ny verksamhet i den lokalen som jag kommer rycka upp dörren till om två veckor... :)
Efter pinan, som ändå är fullt överkomlig, gick jag en sväng ner till Hamnen i fina vädret. Det blåste inte ens kallt och klockan var bara 9...! Nu går vi helt klart åt rätt håll! :)

Gick hem och läste Motala tidning. De hade nån specialare idag; "32 sidor med utflyktstips", men jag vet inte riktigt hur de tänkt... Visst, det är jättespännande att läsa om en massa roliga aktiviteter, men hur kul blir det när de "missar" att tala om vart man ska vända sig om man är intresserad av det?? En reporter och en fotograf hade gett sig upp i Radiomasterna och beskriv hur fantastiskt det var, men inte en rad om hur man går tillväga om man vill klättra! Om man riktigt lusläste repotaget så nämns det ett namn på något ställe sådär i förbifarten och jag som nu ändå vet vem som ordnar dessa klättringar kunde koppla ihop det. Men inte ett tydligt telefonnummer, inte en mailadress..!! Måste ju kännas lite retligt för företaget, om inte annat. Likaså var det något om dykning i Vättern. Har roat mig med att plocka ur nyckelord ur repotaget och försöka googla mig fram till något, utan större framgång. Skärpning, MVT!!
Dykning vore helt klart intressant! Dels för att vatten är så förbaskat läskigt, men ändå så gillar jag ju lite att utmana människans naturliga gränser. Tycker ju det är skitfränt att flyga, skulle gärna åka ubåt, ta mig ner i gruvor, att rökdyka med tuber och hela köret är bland det häftigaste jag gjort etc. Har snorklat ett par gånger och det var väldig skräckblandad förtjusning! :) Så visst vore det väldigt häftigt att testa att dyka också... Jag får väl fortsätta forska lite i det! :)
Dominikanska republiken 2004
Egypten 2008

Nu ser jag på klockan att det är dags att packa sig iväg till Hundia!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar