Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 22 maj 2011

Trubadur-afton på Hugos och en dag i solen på Motormuséets uteservering

Trubadur-kvällen på Hugos igår var.....GANSKA trevlig. Ett gäng hade svensexa för en kille som är född på sent 80-tal så man kan väl minst sagt säga att det var rena fritidsgården där ett tag. Men bara Mats började spela och småpojkarna en efter en gav upp så blev det riktigt bra! Han lyckades med konststycket att ställa en direkt fråga; "Vill du önska nåt??", "Näe, kör du, det blir bra!", och så drar på "Fields of gold"... En av de bästa låtarna som gjorts men inget jag spontant skulle önska av en ung trubadur sådär :) Får nog lyssna in mig lite mer på herr Lideborg, himla skön röst hade han! Och risken finns att det blir en sväng till Hugos nästa lördag också, hoppas alla barn som tänkt ha svensexa håller sig borta då :)
Vid 01:30 var vi hemma och kom i säng.

Jag vaknade rätt tidigt idag, utan skallebank :) När Fredrik masat sig ur sängen så gick vi ner till Ströget och åt frukost. Sen gick vi ner till Hamnen. Hamnade på Motormuséets uteservering. Började lite lätt med cola och en kaka men ju längre tiden gick ju mer kom vi på att en kall öl i solen skulle ju faktiskt sitta fint... :) Och en öl blev till tre öl, sen hade solen gått ner :) Kommer nog bränna gött både här och där på kroppen imorrn men jisses vad jag älskar solen!!

Har ätit makaroner och sweetchili-korv ikväll och tittat på "Mästarnas mästare". Och jag håller fast (som finns att läsa på min twitter); överlever man 214 G och har mer metall än skelett i kroppen så kan folk runt omkring få hoppa och skutta bäst de vill, Kenny Bräck är och förblir Mästarnas Mästare...!

Lite bilder från dagen:
Torget. Till höger är Hugos' uteservering där vi satt och åt hamburgare igår.
Hamnen. Gamla strömbron till vänster.
En liten öl. Även "Platens punkt" syns - fontänen i vattnet där Baltzar von Platen påstås
ha suttit och ritat ut hur Motala skulle se ut.
Fredrik i Hamnen :) (Nån som har numret till en bra frisör..?? Eller bra och bra,
en frisör i största allmänhet bara!!)

Råkade även på en annan polare ute på terassen: Kalle. Eller om det är Kajsa...?
Kan även vara Joakim. Låter det vara osagt!
Man kan tro att jag var med och bestämde hur det här blomster-arrangemanget ska
se ut i år :) Mina färger...!
Innepelargon eller utepelargon eller kanske en tulpan..?
Himla vacker färg på den här....blomman!
Man måste ju plåta och då passar Fredrik på att knäppa ett kort
på undertecknad...
I ärlighetens namn var denna blommas namn ganska svårt att uttala på hemvägen... :)

Imorrn hoppas jag på sovmorgon och sen blir det att lösa världsproblem hos Marie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar