Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 11 maj 2011

Dag 27 - En första

"En första"?? Hmm, vad menas nu...? Är det mig det är fel på som spontant börjar tänka rätt snuskigt?? Näe, skärpning..!!

Jag kan ju hålla på min image visa mitt/vårt första husdjur:
Cajsa - en folkilsken "dvärgvädur", som blev stor som en hare och fick öra upp och ett öra ner. Det är bra när djuraffärerna vet vad de köper in och säljer...! Och ännu bättre när de vet hur djuren ska skötas. Vi blev visade en påse mat och sen körde ju vi med den maten. Och kanin-skrället blev TOTALT fel i magen. Hon fick torkas och tvättas i baken manuellt, kan man väl säga. Först cirka 15 år senare när jag arbetstränade hos MarieDjurnära fick jag veta att det vi gett Cajsa var "smådjursblandning", vilket innehåller mycket grejer som inte kaniner mår speciellt bra i magen av, utan det är bättre att ge dem pellets! Nämen heja...

Min första fotbollsträning minns jag faktiskt delar av, fast det är lite drygt 20 år sen. Jag hade med min dåvarande bästa kompis, som anlände till "träningen"(/fotbollslekskolan/"kul med boll"/"boll-i-bompa", vad det nu hette, men då tror jag faktiskt det kallades "fotboll", oavsett om man var 5 år eller 40 år) i en kreation som det inte skulle förvåna mig om det talas om på Borens IP fortfarande: Baddräkt, kjol och seglarskor. Kanske ska tillägga att föräldrarna där inte var vidare sportintresserade :) Hon själv var väl också i ärlighetens namn mest intresserad av blommorna som växte i backen bakom ena målet. Men den här tjejen blev ändå förvånansvärt långvarig i laget, i alla fall från och till, även om seglarskorna byttes ut ganska snabbt. Dock så hamnade hon inte i Umeå, Jitex eller Älvsjö, men vem gjorde det...

Första flygturen gick till Lanzarote och det var år 2000. Firade min 16-årsdag bland sandstränder, palmer och vulkaner, man kan ha det sämre..! :)


Mitt livs första blogginlägg:

fredagen den 18:e maj 2007


Hemsida och fyllechaffis

Jaha, då har man lyckats knåpa ihop en hemsida då! Det var ju faktiskt riktigt enkelt! Det svåra är att komma på vad man ska skriva. Själva jag är ju inte så värst intressant, blir mest djuren som det hela handlar om.


Är fyllechafför ikväll, mor och far är ute i bushen och slirar. Dröjer väl många timmar ännu innan de vill ha skjuts hem skulle jag tro. Inte mej emot. Går en film på 4:an kl 02 som jag tänkte se.


Fick mail av Jenny förut, Rasmus och Tosca har visst lyckats få till det nu! Hoppas det blir riktigt många kattbebisar!!


Sen var visst matchen på söndag inställd, skit också!! Visst, vi vinner med 3-0 men det är roligare att spela om saken. Nyinsatt träning istället, får se om jag hinner med det, ska till Stockholm och hämta hem Rasse då.


Tack för idag!

Innan hade jag skrivit någon form av "dagbok" på Skunk och Lunarstorm (jajjemän...!!) men detta var första gången jag verkligen bloggade. Sen har ju bloggen ändrat utseende några gånger genom åren. Nu har det blivit en sådär 900 inlägg till, så man kan väl inte säga att jag är sådär jätteaktiv bloggare ändå. Eller jag kanske ÄR, men jag har inte alltid VARIT. Sen har jag en bra bit kvar till de här som uppdaterar bortåt 10 gånger om dagen, men så intressant är inte mitt liv att jag behöver göra det :) Glömmer ju t.o.m bort Twitter emellanåt :)

Sen finns det en massa andra "första...." som jag minns väldigt väl, både positivt och negativt, men det behåller jag för mig själv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar