Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 4 maj 2011

En härlig "lista" på kvällskvisten! Längesen nu!

Dessa "listor" är allt lite halv-b, men vad fasen, jag tycker det är rätt kul! Och det kan ju komma upp något som någon gång skulle kunna användas emot mig... :) Stal denna från Joanna.

Om dig
Namn: Sandra Maria Andersson
Ålder: 27
Smeknamn: Det finns nog inget längre, även om jag hörde "Fjuttan" senast idag... :-/ Och sen allt gulle-fånigt som Fredrik säger förstås :)
Boende: En lagom stor trea i Motala
Körkort: Jajjemän, prickfritt sedan 2002-08-29
Djur: Kissarna Oliver, Rasmus, Robban (ragdoll), Hedwig & Sune (sphynx) och jycken Elliot (chihuahua)
Intressen: Träning, musik, sport, djuren

Träning
Tränar du: Försöker i alla fall. Spinning, gym och löpning.
Favoritsport: Får nog bli fotboll. Eller bandy. Eller innebandy. Eller speedway. Eller ishockey. Eller (tro det eller ej men satan vad spännande det kan bli!!) curling. Äsch...!
Träning du testat på: I skolan blev det ju det mesta, samt under fotbollens "vinter-träning". Fotboll, gymnastik, bandy, innebandy, judo, vattengympa, gym, spinning, simning, friidrott, handboll, basket. Har säkert glömt hälften. Även mental träning som B(asal) K(roppskännedom), bassängträning och sånt, räknas det? :)
Sport du skulle vilja testa på: Att testa att köra icke ömtålig bil på småvägar fort som bara fan vore fränt! :)

Jobb och utbildning
Jobbar eller studerar du: Är sjukpensionär på halvtid, sen försöker jag hitta en bra arbetsplats där jag kan testa arbetsförmågan "på riktigt"...tycker försäkringskassan. Jag tycker den fyrkantigheten är så tramsig så det finns inte. Man är människa och inget objekt. "Antingen kan man jobba 75% annars inte!". Så fan heller...!! På t.ex. Lekia skulle jag säkert klara 75-80% om inte mer, medan jag inte skulle klara en förmiddag på t.ex. ett dagis. Vi får väl se vad jag blir när jag blir stor...!
Program på gymnasiet: Omvårdnadsprogrammet. Tyvärr...
Favoritämne i skolan: Allt med musik. Ensemble A+B, Estetisk verksamhet, Körsång. Medicinsk grundkurs var rätt skoj också, tycker anatomi är intressant!
Drömyrke: Om jag får drömma fritt så är det astronaut eller brandman 
Varför: Astronaut vette fan vad det egentligen kom ifrån från början. Jordgubbslandet var min farkost långt innan jag hade minsta aning om vad NASA, Apollo, Mercury och Gemini var för nåt. Jobb inom räddningstjänsten blev drömmen efter en veckas praktik på brandstationen för snart 10 år sen. Fasen vad coolt att springa in när alla andra springer ut! Inte för att jag brukar vara "fröken tvärtemot", men ändå... :D

Allmänt
Kan du stå på händer: När jag var aktiv stod/gick jag ungefär lika stadigt på händerna som på fötterna, det ni! Idag kan jag inte hålla i ett glas när jag har dåliga dagar... Dagens handstående-status vet jag inte, möjligt att jag kommer testa nån gång, men då ska jag vara bra packad och då har jag ingen balans för det.
Kan du simma: Jupp. Helst hundsim, vilket roade Fredrik ganska ordentligt på Gran Canaria... "Det där skulle filmas...!!"  
Partytrick: Räkna till ungefär 15 på bosniska, sjunga sånger som ingen människa född efter 1955 bör kunna, visa prov på överrörlighet eller bara vara allmänt katig :)
Jobbigaste sjukdom du haft: Å fy fan, när en visdomstand tittade upp och skrapade upp insidan av kinden och det blev infekterat. Tror aldrig jag haft så satans ont och mått så dåligt!! Och när jag väl fick en tid hos tandläkaren så kunde jag inte ens öppna munnen så då var jag nervös för det så innan jag skulle iväg gjorde jag en cocktail på det jag hittade hemma. Det var allt från morfinpreparat till vitaminpiller. Fan vet om inte en och annan "ha extra kul"-substans kom med också. Det gick bra hos tandläkaren förutom att jag inte minns så mycket men det hela slutade med att jag spydde och höll på att svimma utanför Socialdemokraternas kontor. Det fanns en stenmur att sitta på där, det enda positiva med sossarna...!
Brutit något: Mest sprickor och utgjutningar och sånt. Musklerna runt benen har varit för starka, haha :)
Favoritgodis: Äter inte mycket godis faktiskt. Men colaskruvar, tror jag.
Favoritdricka: Coca cola light och Smirnoff Ice 
Favoritmat: Pasta och kanelbullar. Kanske inte tillsammans då...
Bär du glasögon eller linser:
Nix, jag ser rätt bra (ut) ändå :) 
Är du flygrädd: Inte ett dugg, jag älskar att flyga, speciellt stridsflyg!! Simulatorer i alla fall... Men att sitta i en Boeing som startar, det är bara att lägga ut en plast under mig! :) Vill inte ens tänka på hur det vore att sitta i cockpit...

Roligt
Vad skulle du vilja att Gud sa till dig vid pärleporten: "Oh no, not you again!" 
Vad står det i ditt senaste inkomna sms: “Gomorron Kram"
Vad skulle du göra om du var kille för en dag: Försökt att förstå vad som är så intressant med tjejer. Och sen förstås dragit i snabeln med jämna mellanrum!
Berätta något om dig som inte många vet: De flesta vet väl ungefär allt jag vill att de ska veta vid det här laget... Men för de som inte hängt med när jag visat bilder så kan jag berätta att jag delar sänghalva med Bamse och två stycken Ior. Bamse har hängt med i ca 22 år så han får väl vara med ett tag till :)
Gillar du att dansa: Jajjemän! Fast inte foxtrot med disktrasor, det är väldigt nödvändigt ont på en danskväll.

Jaa, det var allt för mig ikväll... Jag hade tänkt träna innan teorikursen på Hundia imorrn eftermiddag, vi får väl se hur det blir med det!

Och haha, detta kommer bli det absolut mest absurda jag skrivit i min blogg, även om det inte låter så konstigt, men till min go'a vän som gjorde ultraljud idag; fan vad jag är glad för din skull!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar