Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 11 mars 2011

Dag 1 - Presentera mig själv

Gomorron!
Uppe med tuppen idag, var hos Joakim kl 8. Så nu är väl skallen tömd lite tillfälligt i alla fall :) Och jättefint väder är det, men jag fick kontrollräkna öronen när jag kom till sjukhuset, för jädrar vad kallt det var i blåsten!!

Jag kör väl igång med de 45 dagarna så får vi se vart jag hamnar...


Dag 1 - Presentera mig själv
Den var ju ganska lätt... Gör jag annat än ständigt presentera mig själv...? Tar snabb-versionen:
Född i Motala 11/4 1984, gick på dagis och i skolan som alla andra ungar, tog studenten 2003, jobbade lite på sjukhuset. Har även varit vårdare och montör. Sportintresserad, har spelat fotboll i "alla år", även pysslat med gymnastik.
Bor ihop med Fredrik i en lägenhet i Motala, har fem katter och en hund, varav två katter bor hos oss. De andra djuren "kom bort" i en flytt nån gång och lever numera livet hos mina föräldrar :)
Fick diagnosen Aspergers syndrom när jag var 23 år (2007) och försöker nu anpassa mig efter det. Har gått olika åtgärdsprogram och haft ett gäng praktiker och arbetsprövningsplatser. Bl.a. så har jag varit musiklärare, jobbat i skatebutik, djuraffär, leksaksbutik och varit veterinärassistent. Just precis nu kan man säga att jag är "mellan två arbetsprövningsplatser". Jag råkar leva i det fenomenet att jag är "för sjuk för att vara frisk och för frisk för att vara sjuk". På fel ställe fungerar jag inte alls, på rätt ställe fungerar jag som vem som helst. Så det gäller att hitta "rätt" ställe.
Sportintresserad som sagt. Tillbringade mer tid på Borens idrottsplats än hemma när jag var mindre. Var även lite bandyhuligan under en period :) Söker förtillfället passande fotbollslag att fortsätta karriären i, jag ger mig inte förrän alla ledband gått åt helvete :) Så länge försöker jag hålla igång på gymmet, men för tillfället går det trögt.
Har pysslat lite med kattutställningar, men lagt ner det nu (eventuellt bara tillfälligt) då det kräver väldigt mycket tid, energi och energi. För att inte tala om fina katter, och även om mina givetvis är finast i världen så är det svårt att försöka övertyga en domare om det när jag bl.a. måste raka två av långhårskatterna regelbundet :)
Pysslar också en del med musik, spelar och låter i största allmänhet ganska konstant :)

Det var väl ungefär det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar