Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 6 mars 2011

Vasaloppet och trasig dusch!!

Hade en riktigt mysig söndagsmorgon och förmiddag! Efter att Hedwig spatserat omkring på mig och sett till att jag vaknat ordentligt så gosade hon ner sig under min arm och somnade gott. Varmt och mysigt :) Så jag låg och tittade på Vasaloppet. Och det var inte utan att det såg riktigt mysigt ut! Fast jag förstår mig inte på dem som ska störta igenom de nio milen så snabbt som möjligt, måste väl vara bättre att ta det lite lugnt :)

När de första gått i mål så gick jag upp och tänkte duscha. Går in i badrummet och vrider på kranen. Det rann vatten från munstycket ungefär överallt, förutom där det SKA rinna, alltså rakt ner. Duschmunstycket påminde om en sån där rund vattenspridare ungefär. Gick ju fasen inte att duscha där...! Funderade en stund på att åka och träna bara för att få tag i en dusch, men latheten tog återigen överhanden :)

Så när Fredrik klivit ur sängen så fick vi åka och handla. Hittade nån form av dusch-anordning på ÖoB och sen hoppade vi in på Ica och handlade lite nödvändigheter. Nu är vi hemma och jag tittar på sporten och Fredrik tog med sig en "laga goff"-grogg och låste in sig i badrummet. Vi får väl se hur det går för fixarefrasse därinne, jag hoppas på att kunna duscha ikväll i alla fall :)
Och han är redan tillbaka så det gick visst bra! Se om det håller för att tvätta håret i också :)

Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Det gick ju gööörbra. Tur att jag har koll på läget. :)

    SvaraRadera