Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 2 mars 2011

DIF-seger, mera hockey blir det och 3 år som EP-fri

Tredje gången gillt.
Igår var tredje gången som jag såg LHC-DIF i Cloetta center och ÄNTLIGEN fick DIF och jag åka därifrån med en seger! Kändes bra, även om det blev lite onödigt spännande på slutet. Sen hade jag två rakade "veta bäst"-LHC:are bredvid mig så det blev inte riktigt någon hopp och dans från min sida, även om jag kände för det emellanåt :) Så barnsligt glad som jag blev när LHC fick ett mål bortdömt, det är sällsynt :) Och taskigt för Fredrik, enda anledningen (nästan...) till att han vill gå på hockey är för att se pojkarna puckla på varandra, men när vi har varit tidigare så har matcherna så gott som varit inlindade i Lambi. Igår kunde han inte följa med p.g.a jobb och då jädrar...! De pucklade på varandra så att blodet sprutade, det var den stora rubriken i tv och tidningar sen :) Daniel Widing och Andreas Jämtin är nog inte vänner på Facebook längre, om man säger så... :) Vuxet att hålla på på det där viset. Okej, nån gång har väl kanske även en annan tappat humöret en aning på fotbollsplanen och "råkat" trycka till nån lite extra än nödvändigt, men det där var ju rent hysteriskt. "Jaa dessa jävla Djurgårdare, de är inte kloka!!". Det är då inte Widing som leder elitseriens utvisningsliga i alla fall, utan en viss Jämtin... :)
Men 4-2 till DIF i alla fall, det är huvudsaken! :) Therese tog lite bilder under matchen, se om jag kan be snällt att hon skickar över några stycken!

Och imorrn blir det ännu mera hockey! Fick erbjudande på mailen om rabatterade biljetter och lite pinsamt var det allt men man kan inte få mer än nej så jag frågade Therese igen. Så imorrn blir det LHC-AIK. Helast buss efter slutsignal vinner...! :) Näe men det vore väl fasen om det inte ska bli en seger för Linköping! Kan ju vara kul att hålla på samma lag som "alla andra", AIK känns som det kvittar, det finns inga hundar, katter eller giraffer i det laget... :D Möjligtvis ett gäng primater i klacken...! (För er som inte visste att anledningen till att jag känner extra för DIF är att jag som väldigt liten tös trodde det hade nåt med "djur" att göra, och sen har det hängt i :) ).

Och när jag ändå var igång med bokandet av biljetter så blir det faktiskt en "Cinderella"-tur i mitten av mars. Mycket bättre social träning får man fasen inte. Och ska jag nu dessutom börja jobba igen så kan det vara skönt att åka så länge man kan. Grattis på namnsdagen i efterskott på mig...! :)

Idag har jag varit och badat. Tycker de kan höja temperaturen i bassängen med en sådär 10 grader. Fast då blir det väl ännu obehagligare när man ska gå upp. Slumrade till en stund idag också. På mage. Ordentlig stilstudie det där när jag är på bassängträning :) Skönt är det i alla fall, det tar inte emot nånstans! Man kan bara ligga och vara. Sover så illa på nätterna så det är skönt med en liten extra-lur emellanåt. Och sen in i kokheta duschen, hela omklädningsrummet är immigt när jag är färdig... :D Måste ju passa på, här hemma är duschen i princip kall.

Nu ska jag ta och fortsätta att göra ingenting...!

Fasen, jag kom precis på att tidigt i morse så firade jag 3 år som epilepsianfalls-fri! Hurra för mig! :) Natten mellan 1 och 2 mars -08 fick jag åka in med pling-plång-taxi och fick ytterligare ett par krampanfall inne på sjukhuset. Känns inte alls som tre år sen. Frågan är ju om det är medicinen som håller det hela i styr eller om det "vuxit" bort. Kan ju vara dumt att chansa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar