Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 25 mars 2011

Dag 15 - En bild på något eller någon som har stor inverkan på mig. Hus- och djurvakter

Hoppla, där fick jag för att jag sa att ämnena var tråkiga... Det där var fasen inte det lättaste!! Jag var på väg att säga att jag går nog bet på den, men så kom jag på att musik kan man ju faktiskt inte leva utan! Det funkar alltid, finns musik för alla sorters sinnesstämning och när fantasin tryter så kan man ta till titlar eller strofer. Kanske varken kul eller fantasifullt, men det är det enda jag kan komma på!


Idag har vi varit hus- och djurvakt. Mor och far är på "kulturresa" i Tyskland. Hoppas de kommer hem med i alla fall något drickbart...! Man glömmer från gång till gång hur mysigt det är med en massa djur omkring sig! :) Fast det är ändå mest Hedwig och Sune som märks mest... De är liksom lite mer...livliga. Jag minns att Oliver var på mina panelgardiner emellanåt de första veckorna "hemma", alltså när han var kanske 15 veckor gammal. Hedwig är inne på tredje året och har ändå den ständiga ambitionen att vara så högt upp och så långt bort som möjligt, Helt klart en viss skillnad på ragdoll och sphynx... :) Och dörrar... Hedwig ser det som sitt kall i livet att öppna dörrar. Badrumsdörrarna försöker vi ha stängda, det är så jobbigt att leta underkläder, hårsnoddar, tamponger etc i hela huset. Men Hedwig tycker nåt annat. Jag kom ut i hallen och såg att badrumsdörren stod öppen, jag gick in och...ja...
Så duktiga så...!
Jag förstår inte riktigt fenomenet att första som åtgärd när man ser att katterna hittar på nåt bus är att springa efter kameran...

Hur som helst, jag vet inte om de hade hemlängtan eller om de bara tröttnade på att jävlas, men nästa gång jag såg dem låg de i transportburen:

De håriga katterna håller sig undan lite mer, de ligger mest i sängen och har det gött :)

Jag tog med Elliot och gick en sväng i skogen. Det var ju så fint väder...! Fast kallt som satan, det hade ingen talat om för mig! Hade behövt både halsduk, mössa och vantar. Men jycken hade vårkänslor, han hoppade runt i gräset och luktade på allting! Härligt att se honom! :)
Och jag vet att ni alltid har undrat och här kommer det: Hur ser en radio/tv/tele/vad fan det nu är-mast ut underifrån? Jo, såhär:

Och man undrar ju om inte våren är på väg på allvar ändå...

Och så går man några hundra meter till och konstaterar att...
...njaa, ännu dröjer det nog innan man kan ligga på badstranden...! Men det går förhoppningsvis åt rätt håll i alla fall!

När Fredrik slutat jobbet tog han med sig kebabtallrik och vin, så nu har vi tagit fredag! Mor sms'ade just och var i Helsingborg, så än dröjer det några timmar innan de är hemma.

Avslutar med lite film på "vargen" :)



Farlig som fan, om han får säga det själv...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar