Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 11 mars 2011

Bilder från Japan=mys. Bör jag skjutas?? Hmm, läs inlägget först...

Jag VET att jag är en trädkramare utan dess like emellanåt, men när jag kommer på mig själv med att så smått sitta och mysa när jag ser bilder från Japan, bör man ringa efter de i vita rockar eller...?? NÄE, det tycker jag inte. Som vanligt så måste man skilja på sak och sak. Till att börja med så är jag aspergare och tänker inte speciellt långt alla gånger. Det jag ser, det är så det är. Och jag ser jordbävning och medföljande tsunami. "YES, jorden slår tillbaka för allt skit!!". Jag sitter alltså inte och gottar mig åt att folk dör och blir av med sina hem och hela det köret, utan som sagt; jorden knäpper återigen oslagbara och bästaste mänskligheten på näsan och visar att den gör precis som den vill, när den vill. DET njuter jag av. Och det spelar ingen roll vart det slår till. Alltså inte "Låt jorden göra uppror, men bara inte här!". Jordbäva här du moder jord, om det är vad du känner för, jag, om nån vore väl som klippt och skuren för att dö i en naturkatastrof..?? Det finns några få platser på jorden där det finns riktigt värdefulla människor som gärna kan få slippa svämmas över, men de städerna/stadsdelarna/samhällena är så små så det folket skulle lätt hinna undan :)

Sen kan jag ärligt talat spy på alla fåniga grupper som startas på Facebook, alla blogginlägg, allt twittrande osv om att "Ikväll tänder vi ett ljus för människorna i Asien!". Jaha, så IKVÄLL bryr vi oss plötsligt om dem..?? Igår då, dog det inga japaner igår?? Är inte de värda att tändas ljus för?? För att inte tala om de svenska barn som dog i cancersjukdomar idag. Vem tänder ett ljus för dem?? Vem tänker på dem?? Säkerligen ingen mer än de närmast sörjande. Inte förrän det står något om det hela i Expressen, DÅ bryr sig plötsligt hela Sverige...! Och EN familj har inte hört något från sin son som befinner sig på Hawaii, då blir det förstasidor. Hur många försvinner inte i Sverige idag..?? Hur många tar sitt liv? Hur många dementa kärringar är ute och yrar i kylan just i detta nu? Sara Varga's låt "Spring för livet" kom bland de 10 bästa av 3832 bidrag till Melodifestivalen i år. Varför då?? För att låten är så glad och poppig och tros ha en chans att ta hem rubbet i Düsseldorf i maj? Eller för att låten ligger skrämmande bra i tiden och äckligt många känner igen sig i kvinnoförtryck och kvinnomisshandel? Vem vet. Bryr sig någon...?? Näe. Tycker jag ständigt kommer fram till samma slutsats. PK-ri, PK-ra, PK-rallanlej.

Såg nåt inlägg på Facebook ("Alla barnen hade Facebook utom Siv, hon hade ett liv"...) och det var inte långt ifrån att jag kommenterade på något mindre trevligt sätt. Budskapet var att "vi" är så löjliga som bryr oss om våra djur, när folk dör i flodvågor i Asien, vi kanske "ta oss en funderare" på vad som EGENTLIGEN är viktigt... Nu är jag ärlig. Brutalt ärlig. Säg vad ni vill. Men det går JÄVLIGT många asiater på mina djur. Extremt många människor oavsett folkslag. Skicka gärna fjorton tsunamis över Japan, Påskön, Irak, Storbritannien, Lettland, jaa ös en över min granne i värsta fall, men Elliot, Oliver, Rasmus, Robban, Hedwig och Sune GER NI FAAN I!!!!!!!! Jag struntar i vad som händer i världen, jag kommer ALDRIG komma fram till att random människa är viktigare än mina djur. Sorry folks... Sån är jag och jag inte valt det själv. Tror i och för sig inte att jag valt annorlunda om jag kunnat välja. Man står sig själv närmast och vissa betyder mer för mig än andra och så är det med det. Sen struntar jag i hur många ben individerna har. Eller om de kan prata. Ofta är det en fördel att ha att göra med folk som inte kan prata. Om Hedwig hade kunnat prata så hade hon nog blivit utbytt mot en japan för längesen, satan vad hon hade tjatat...!! Med tanke på hur hon "tjatar" redan nu genom att göra allt som hon vet att hon inte får göra bara för att få vår uppmärksamhet. Husse och mattes bestämda lilla snörpa..! ♥



Jaa och så är det med det. Igår fick jag en kommentar från någon som läst mitt inlägg och hyllade yttrandefriheten i Sverige, jag hoppas han/hon/den/det även läser detta inlägg, där jag verkligen utnyttjar åsikts- och yttrandefriheten... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar