Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 19 mars 2011

Vinter-motion i Varamon, bortglömda bilder och "Körslaget"

När Fredrik kom hem från jobbet så åkte stickade tröjan, långkalsongerna och mössan på och så begav vi oss ut i fina vädret. Och det var NÄSTAN att det låg lite vår i luften. Hade det inte varit för blåst och all jädra snö bara. Men skönt var det i alla fall, det kan inte ens jag neka till! Vi knallade på och helt plötsligt var vi i Varamon. Kom på att går man där det är som mest snö så får man ju faktiskt ordentlig motion :) Efter några hundra meter på den snötäckta isen där så behövde man ju definitivt inte frysa :) (Japp, jag gick på isen, men det var väl 2 dm djupt MAX, ifall jag gått igenom. Jag är då inte den som går ut på isar i första taget annars, får ju fasen rysningar på isstadion...). Satte oss på bryggan och pustade. Och nog för jag gillar sommar allra bäst, men just i Varamon föredrar jag vinter. Dels är det riktigt fint med all snö, sol och klarblå himmel, men framför allt så är det "en aning" mindre folk än på sommaren...

Idag var det så klart väder att vi såg över till Karlsborg. Eller vad
det nu är som ligger rakt över sjön...
Fredrik :)

På hemvägen vara råkade vi gå förbi "Fyrkanten" och äta kebabtallrik. Vi har lite halvtaskig karaktär vi :) Kom hem och konstaterade via RunKeeper att vi varit ute i 2 timmar, 23 minuter och 2 sekunder, gått totalt 8,35 km och gjort av med 568 kalorier. Då vi inte gick oavbrutet hela tiden och som sagt satte i oss en kebabtallrik så slutade väl kalorierna på plus-minus noll. Om vi inte t.o.m la på oss lite :) Men men, än så länge ser jag ju mina tår i alla fall, så skitsamma! :) Och för mig blev det förresten full fart in till damernas så fort vi kom hem så jag antar att inte alltför mycket onyttigt hann sätta sig på kroppen :) Sträckan stämmer i alla fall ganska exakt, den mäts ju efter satelliterna.
Så det var rätt skönt att komma ut lite och inte bara sitta hemma och få skavsår i baken. Det höll jag ju i och för sig på att få ändå nu då, men inte p.g.a att jag suttit för länge. Det känns nästan som jag kommer ha lite träningsvärk i benen imorrn efter pulsandet i snön.

När jag skulle tömma kameran så hittade jag lite bilder som jag glömt bort att jag tagit :) Hedwig tycker det är himla gott att krypa in i filten på kvällarna och ibland ser hon så knäpp ut att det bara måste förevigas :)
Hon påminner om en beduin eller en shaman eller nåt liknande :)
Sune har lite mer underhudsfett han så han är inte så beroende av varma filtar! :) Även om han ofta gärna kryper ner under täcket på nätterna och myser :)

Och jag hade ju tagit kort på hur fin jag var i håret efter att Anna klippt mig och gått loss med locktången, det hade jag alldeles glömt bort! :)


Sen var det ett tag sen nu, men här kommer det igen:
Dagens strump-fit!
(Även Dagens långkalsonger...)
Jag går ju mest i tofflor eller sockar hemma eller så blir det samma strumpor som går runt och det är ju inte så mycket att visa! Men idag kom jag på att jag hade "nya" strumpor! :)

Det var min dag det! Nu ska jag titta på "Körslaget". Tycker det är ett rätt mysigt program! :) Tycker fortfarande att Alexander Bard eller Hanna Lindblad borde kunna få chansen att dra ihop en kör från hemstaden...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar