Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 28 mars 2011

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Hmm, folk gillar visst olycka, idag slår nog bloggen faktiskt besöksrekord...! :) Men men, kan det få er att undvika en eldsvåda så läs på! :)

Och det luktar fortfarande här faktiskt, men nu går vi vidare, måste ju hinna med dagens tema också!

Min favoritfödelsedag. Spontant kommer jag att tänka på två födelsedagar som var något utöver det vanliga.
Den första är 2000 när vi var på Lanzarote. Första utlandsresan sånär som på Åland, Norge och Danmark. Bara det var ju såklart speciellt :) Fast jag minns inte så jättemycket av själva födelsedagen faktiskt, förutom kära mors ljuva stämma på morgonen "♪ ♫ ♪ Tjalla-la-la-la-lala-lala, hon är sexton år idaa-aa' ♫ ♪ ♫". Det är kärlek det! :) Ett litet paket fick jag i alla fall, en gosedjurs-kanin som fick heta Tage :) Undra förresten vart Tage håller hus nu... Säkert i källaren nånstans, bland alla de andra kamraterna. Hur som helst, på kvällen fick jag välja restaurang. Jag minns inte exakt vad jag åt, men nån pasta-rätt i alla fall (för ovanlighetens skull...) och det var fasen bland det absolut godaste jag har ätit! Jag minns inte vad det var men jag minns att det var gott :) Med andra ord minns jag inte så värst mycket av dagen, men fyller man år när man befinner sig på Lanzarote så har den födelsedagen en given plats i "Min favoritfödelsedag"! :)

Nästa födelsedag som jag minns speciellt var 2004, min 20-årsdag. Efter lite "vacker" sång och några presenter på morgonen så bar det av mot Stockholm, Hovet och Fame Factory-finalen. Dagen kunde blivit helt perfekt på alla sätt och vis, men här kommer "gamla synder" in i bilden. En del gnäll och surande drar ner betyget på dagen, men annars var det hur kul som helst!! Att se "kompisarna" i "Fame Factory" som man följt på tv genom glädje, blod, svett och tårar hela hösten och våren göra upp. Och extra kul blev det i och med att vi internt i familjen hade världskrig :) Jag hade Johan Becker som favorit, Sofia hade Jimmy Jansson och mamma hade Johan Östberg. Och alla tre gick till final dessutom! Minns att våra mobiler röstade för fullt där och då :) Och det var ju faktiskt MIN födelsedag så Johan Becker vann ju faktiskt :)
Och bara för det så måste jag lägga ut Johans paradnummer:


En av de finare låtar som gjorts, helt klart. Grabben är ett geni. Och andra versen är (förhoppningsvis...) hämtad direkt ur min egen verklighet:
I was thinking it's too late
I was walking throught life without living
Then you came and showed the way
and you gave me a whole new beginning
Baby, make this night, 
the first day of the rest of our lives

Let me love you
from the bottom of my heart
.....

Det var de två födelsedagar jag minns absolut bäst "här och nu". Så håll tillgodo! :)

Slutligen; det är faktiskt inte en så jävla bra idé att dra av en fjärt i en dykardräkt...


Ha....Ha...Ha...ha...!!...Ha...??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar