Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 16 mars 2011

Dag 6 - Ett nytaget foto på mig själv samt 15 intressanta fakta om mig, bild-kul och hockey

Nu har jag att göra ett tag...!
Kan ju börja med fotot då. 25 december får gå som "nytaget", och sen lite justeringar på det :)

"15 intressanta fakta"... Vad fasen är intressant med mig då?? Får la försöka komma på nåt.

- Jag föddes för tidigt och fick inleda livet i en kuvös. MYCKET långtråkigt...!
- Till en början var det tänkt att jag skulle heta Sara men det gick inte farsgubben med på; det hade han haft en fågel av nåt slag som hetat :) Tur var väl det...!
- I skolan var jag jätteduktig i syslöjd men helt värdelös i bild.
- Jag har avgjort två fotbollsmatcher i sudden death. En semifinal och en final. Mot samma lag t.o.m.
- Jag har bytt glödlampor i "julgranen" uppe på Räddningstjänstens skorsten. Det var högt.
- Jag äter hellre kålpudding än oxfilé.
- Mitt första jobb som jag fick betalt för (dock svart som natten) var som "showartist" på en catering-firma som fungerade lite som Wallmans, fast i pyttepytteminiatyr-form. Vi serverade, underhöll och diskade på personalfester, födelsedagskalas, bröllop etc. Det var tider det! :)
- Mitt drömyrke är och har alltid varit astronaut.
- Jag har tävlat i gymnastik och kommit rätt bra till :)
- Jag var onykter för första gången när jag var 19 år.
- Jag har lyckats gå vilse bland klippor i Varberg och råkat komma in bakvägen på "Goda Hopp" - ett nakenbad för herrar. Heja mig...
- Jag grät inte när jag såg "Titanic" på bio. Hallå, det var ju bara på film...
- Jag har sjungit allsång på "Cinderella" ihop med Bosse Larsson :)
- På ett högstadiedisco i Parken i slutet av 90-talet så fick jag en autograf av DJ'n. Jaha, kul... Denna DJ ställde upp i Melodifestivalen några veckor senare med låten "(Du är så) Yeah yeah, wow wow". Fan vet jag, man kan inte känna igen alla...!! :)
- Jag är vansinnigt bra på att minnas sångtexter, men totalt värdelös på ackordföljder. "Jag hade en gång en båt" är nog enda låten jag kan spela från början till slut :) Dock så kan jag noter och spela efter ackord men absolut inte lära mig nåt annat än texten utantill.

Vet inte hur intressant det var att läsa, men jag fick i alla fall rätt många roliga minnen själv...! :)

Igår när bussen stannade för rast i Nyköpingsbro så satte jag mig vid ett bord och fick reda på att
Mycket intressant! Undra vem "Patrik" är...

Och på tal om bilder så är det inte bara jag som hittat ett intressant bild-program. Fredrik lyckades vanställa Hedwig (det går faktiskt...) å det grövsta:
Fick bilden på mms när jag satt på bussen i måndags. Tror jag garvade nästan hela vägen till Stockholm...!

Nu ska jag se när Luleå skickar DIF ur slutspelet. Det blev ju faktiskt DIF-seger i måndags men det var nog planerat från Luleås sida. Men man kan ju ändå hålla tummarna för att Hardys Järnkaminer kan uträtta storverk! :) Och ena domaren är visst från Grums. Kommer osökt att tänka på "Det är väl trevligt att komma därifrån!"... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar