Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 23 mars 2011

Dag 13 - Det här åt jag igår. Liv i bassängen och hundvalpar

Just igår åt jag faktiskt inte så mycket. En semla till frukost, pep ner till kiosken och köpte två coca cola. Sen ligger Mc Donald's så väl beläget när man ska åka ur stan åt söder-hållet så på vägen till Skänninge drog jag i mig två cheeseburgare. På kvällen åt jag och Fredrik glass och jordgubbar. Det var ungefär det... Har inte nån vidare matlust när humöret inte riktigt är på topp.


Idag var det bassängträning. Men det enda som verkligen ger något - avslappningen - får bara mindre och mindre tid. Allt det andra "vifteriet" som en annan som badade så klockrent kallade det, förstår jag ingenting av. Det är väl meningen att man ska tänka på hur man andas eller nåt, vad vet jag. Jäkligt långtråkigt är det i alla fall. Sen på slutet får vi kanske 5-10 minuter att bara ligga och vara och det är så gött!! Men man rycks upp ur lugnet jobbigt plötsligt när alla jävla kärringar ska i. Från sovande till uppe ur bassängen på ungefär 15 sekunder om de får bestämma. Dock blev det lite underhållning idag; vi är tre som badar och den ena är ganska...rapp i truten känns som fel uttryck, men gångjärnen i käklederna riskerar ju inte att rosta ihop i alla fall, sen kommer det inte mycket vettigt ur människan. H*n, hon som helst, måste varje gång käfta lite med tanterna; "Näe vi vill inte gå upp ni får vänta ett tag!", fast på skämt förstås, och idag var inget undantag. Han hojtade om "akademiska kvarten" när kärringarna stormade in, och en av dem tände till! "Nu får du skärpa dig, det är samma tjafs på dig varenda gång, kom en kvart tidigare då om du vill bada en timme längre, gå upp nu för nu är det faktiskt våran tur!!". Bjäbb bjäbb, gläfs gläfs. Min dvärghund Elliot låter mindre fånigt...! Nu är ju han ganska dåligt exempel eftersom han knappt låter alls, förutom när han vaktar då, men då SKA han ju skälla. Ju högre, desto bättre. Måtte man aldrig bli en så humorlös och bitter gammal kärring...!! Sen har väl även jag haft planer på att dränka denna pratkvarn ett flertal gånger, men va fan liksom. För att använda en metafor så fortsätter ju elden att brinna så länge man lägger på bränsle...

På tal om Elliot så ringde hundvalparnas uppfödare idag! Hon hade tappat bort mitt nummer, kan hända den bästa! :) I torsdags morse hade fyra "stora" och friska valpar sett dagens ljus inom loppet av drygt 2 timmar. Snabba bud! :) Och jag hoppas verkligen att jag får bilder snart, de lät helt bedårande fina när hon beskrev dem!! Två hanar och två tikar. Får väl hälsa på de små liven när de vuxit till sig lite!

Sen har jag inte gjort så mycket mer. Legat i soffan och haft "Rederiet"-marathon, försökt att inte ha alltför mycket ångest inför måndag. Och ikväll har vi ätit och kollat på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar